شناسهٔ خبر: 54791183 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

سیاست

دومین پرتاب ماهواره بر ذوالجناح به منظور اهداف تحقیقاتی از پیش تعیین شده، انجام شد. به گزارش ایسنا حسینی سخنگوی وزارت دفاع درباره این خبر افزود:

صاحب‌خبر -

دومین پرتاب تحقیقاتی ماهواره‌بر ذوالجناح

دومین پرتاب ماهواره بر ذوالجناح به منظور اهداف تحقیقاتی از پیش تعیین شده، انجام شد. به گزارش ایسنا حسینی سخنگوی وزارت دفاع درباره این خبر افزود: این ماهواره برِ سه مرحله‌ای از نظر ویژگی‌های فنی، قابل رقابت با ماهواره‌برهای روز دنیا است که دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است. وی با بیان اینکه پرتاب ماهواره بر ذوالجناح با هدف زیرمداری انجام گرفته است ،تصریح کرد: به حول قوه الهی مرحله سوم توسعه این ماهواره برِ ترکیبی با بهره‌گیری از اطلاعات حاصل از این پرتاب آغاز شده است. گفتنی است ماهواره‌بر ذوالجناح در بهمن ماه سال 99برای نخستین‌بار با هدف دستیابی به فناوری قدرتمند‌ترین موتور سوخت جامد در کشور مورد تست و ارزیابی قرار گرفت.

یونان نفتکش ایرانی را آزاد کرد

خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس بنادر یونان از آزادی نفتکش ایرانی توقیف شده در آب‌های یونان خبر داد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، یونان نفتکش حامل نفت ایران را که دو ماه پیش به درخواست دستگاه قضایی امریکا توقیف کرده بود آزاد کرد. این خبرگزاری به نقل از منبعی در پلیس بنادر یونان از رفع توقیف نفتکش پگاس که بعدا به لانا تغییر نام پیدا کرد خبر داد. خبرگزاری فرانسه به نقل از منبع خود در پلیس بنادر یونان گزارش داده است که «آتن امیدوار است ایران دو نفتکش یونانی را که در اقدامی تلافی‌جویانه توقیف کرده بود به سرعت آزاد کند.»طبق گزارش‌ خبرگزاری فرانسه، نفتکش لانا که در اصل یک کشتی روسی است روز یکشنبه از بندر کاریستوس در جنوب جزیره ائوبویا به سوی بندر پیرئاس حرکت کرده است. ناخدا و خدمه این نفتکش قرار است در بندر پرئاس مجوز دریانوردی‌شان را به پلیس ارایه کنند.بنا بر این گزارش، مقامات یونان این کشتی را که حامل ۱۱۵ هزار تن نفت ایران بود روز ۱۹ آوریل در نزدیکی جزیره ائوبویا توقیف کردند. توقیف این نفتکش در چهارچوب تحریم‌های اتحادیه‌های اروپا که به دلیل تهاجم نظامی روسیه به اوکراین وضع شده است وگفته شد محموله نفت این کشتی به درخواست مقامات امریکا تحویل این کشور داده خواهد شد.امریکا به دنبال تصمیم دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری سابق این کشور مبنی بر خروج از برجام تحریم‌هایی را علیه ایران وضع کرد. تحریم صادرات نفت ایران از جمله این تحریم‌ها است. ایران ضمن اعتراض شدید به توقیف این نفتکش از سازمان بین‌المللی دریانوردی خواسته بود تا با مقامات یونان در این باره رایزنی کنند.

پیام سرلشکر باقری به رییس جدید اطلاعات سپاه

رییس ستاد کل نیروهای مسلح در پیامی به رییس جدید سازمان اطلاعات سپاه نسبت به ارتقای قدرت و روند موفقیت مجاهدت‌های خاموش این سازمان در پیگیری و تحقق ماموریت‌های بزرگ محوله خواهد بود، اظهار اطمینان کرد.  متن پیام سرلشکر باقری به رییس جدید سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است: 

برادر ارجمند سردار سرتیپ پاسدار محمد کاظمی

 باسلام و تحیات؛  انتصاب شایسته جنابعالی به سمت «رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» که بیانگر تعهد، لیاقت، توانمندی و شایستگی‌های آن برادر گرانقدر است را صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم.بی‌شک صیانت از گوهر ارزشمند امنیت و آرامش کشور به عنوان مهم‌ترین پیشران پیشرفت ملت عظیم‌الشأن ایران اسلامی که همواره به ویژه در عرصه‌های جنگ اطلاعاتی امروز و رویارویی با پدیده‌های پیچیده و حساسی چون نفوذ و ایجاد خطای محاسباتی در تصمیم‌گیران نظام و تغییر باورهای مردم، کانون طمع و توطئه‌های گوناگون دشمنان انقلاب و نظام است، مقوله‌ای حساس و راهبردی و نیازمند عزم، اراده، هماهنگی و هم افزایی منظومه پر افتخار جامعه اطلاعاتی کشور است که بحمدالله تعمیق و توسعه دایمی این ضرورت در دوره‌های مختلف تاریخی موجب افتخار و مباهات سربازان گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

رجاء واثق دارم آراستگی به صفات نیک اخلاقی و رفتاری و دانایی، توانایی و تجارب ارزشمند مدیریتی جنابعالی در عرصه‌های مختلف حفاظتی، اطلاعاتی و امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پشتوانه مطمئنی برای تداوم و ارتقای قدرت و روند موفقیت مجاهدت‌های خاموش آن سازمان در پیگیری و تحقق ماموریت‌های بزرگ محوله خواهد بود.موفقیت و سربلندی آن برادر عزیز در این سنگر خطیر و مهم تحت عنایات حضرت بقیه‌الله الاعظم (ارواحنا فداه) و تبعیت از تدابیر، منویات و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای (مد ظله العالی) را از درگاه خداوند متعال طلب می‌کنم. همچنین سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی جداگانه به حجت‌الاسلام حسین طائب از ۱۳ سال خدمت مجاهدانه و صادقانه وی در سنگر «ریاست سازمان اطلاعات سپاه انقلاب اسلامی» تقدیر کرد.

 

نظر شما