شناسهٔ خبر: 54790104 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

هوم پاد و اپل تی‌وی جدید احتمالاً به‌ترتیب با تراشه S8 و A14...

اقتصاد ایران: مارک گورمن اعلام کرده است اپل مشغول کار روی مدل جدید هوم‌پاد با تراشه‌ی S8 است و نسل جدید اپل تی‌وی نیز با تراشه‌ی A14 به بازار عرضه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

مارک گورمن از بلومبرگ در خبرنامه‌ی جدید Power On اعلام کرد اپل در حال ساخت مدل جدید هوم‌پاد است. او می‌گوید اپل در حال آماده‌سازی اسپیکر هوشمند جدیدی است و آن را سال آینده معرفی خواهد کرد. این محصول جدید ظاهر و صدایی شبیه به نسخه‌ی کنونی آن خواهد داشت که سال قبل رونمایی شد.

به‌گزارش 9to5Mac، هوم‌پاد جدید اپل با نام رمز B620 به تراشه‌ی S8 مجهز خواهد شد. اگرچه گورمن در بخش دیگری از خبرنامه‌‌اش می‌گوید این پردازنده مشخصاتی شبیه به تراشه‌ی S6 خواهد داشت که سال ۲۰۲۰ معرفی شد، نمی‌دانیم عملکردش درمقایسه‌با تراشه‌ی A8 چگونه خواهد بود؛ تراشه‌ای که در نسل کنونی هوم‌پاد استفاده شده است.

هوم‌پاد مینی از تراشه‌ی S5 بهره می‌برد و سرعت پردازنده‌ی S6 درمقایسه‌با آن حدود ۲۰ درصد بیشتر است. در ادامه بخشی از توضیحات گورمن را دراین‌رابطه مرور می‌کنیم:

مقاله‌ی مرتبط:

  • اپل واچ سری 8 احتمالاً با تراشه مشابه اپل واچ سری 6 عرضه خواهد شد
  • ایرپاد پرو ۲ احتمالاً با قابلیت استفاده به‌عنوان سمعک و درگاه USB-C معرفی خواهد شد

گورمن در گزارش‌‌های قبلی خود گفته بود که اپل در حال ساخت محصولی است که امکانات آن ترکیبی از اپل تی‌وی (Apple TV) و هوم‌پاد خواهد بود و می‌تواند دستگاهی شبیه به آمازون اکو باشد. به‌هرحال، گزارش قبلی این روزنامه‌نگار با آنچه در خبرنامه‌ی جدیدش ارائه کرده است، مطابقت ندارد.

اگرچه هوم‌پاد مینی محصول خوبی است و کاربران همچنان به خرید آن علاقه‌مند‌‌‌ند، اولین نسل هوم‌پاد تجربه‌ی صوتی باکیفیت‌تری ارائه می‌دهد و این همان چیزی است که اکنون بسیاری از دارندگان نسخه‌ی مینی از آن بی‌بهره‌اند.

نگاهی به اپل تی وی 4K سال 2021 از نگاه سایت Apple تصویر اول

قیمت هوم‌پاد جدید اپل هنوز مشخص نیست؛ اما مطمئناً اپل این دستگاه را با برچسب قیمتی ۳۰۰ دلار یا ارزان‌تر روانه‌ی بازار خواهد کرد. مارک گورمن در پایان نکاتی درباره‌ی اپل‌ تی‌وی جدید ارائه کرد و گفت این محصول احتمالاً با تراشه‌ی A14 عرضه خواهد شد:

اپل تی‌وی جدید با کدرمز J255 به تراشه‌ی A14 و یک گیگابایت حافظه‌ی رم اضافه مجهز خواهد شد. این در حالی است که سال گذشته، مدل ۲۰۲۱ اپل تی‌وی با تراشه‌ی A12 معرفی شد. مطمئناً استفاده از پردازنده‌ی A14 باعث خواهد می‌شود نسل جدید این دستگاه از قابلیت‌های جدید ارائه‌شده در tvOS 16 پشتیبانی کند.

بیشتر بخوانید:
ظاهراً اپل در حال ساخت حداقل چهار مدل مک جدید با تراشه M2 است
اپل واچ سری 8 احتمالاً با تراشه مشابه اپل واچ سری 6 عرضه خواهد شد
چرا سامسونگ نیز باید مانند گوگل و اپل، میان‌رده‌هایش را به تراشه پرچم‌دار مجهز کند؟
پتنت جدید اپل؛ آیفون یا آیپد تاشدنی با پشتیبانی از قلم لمسی
افشای تصاویر مفهومی آی مک M2؛ حاشیه مشکی در اطراف نمایشگر و رنگ‌بندی متنوع‌تر

نظر شما