شناسهٔ خبر: 54789899 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هشدار خطیب مسجدالاقصی نسبت به تخریب این مسجد

شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی نسبت به انحصار رژیم صهیونیستی در مسجد مبارک الاقصی و اجرای توطئه‌های این رژیم علیه نخستین قبله مسلمانان در سکوت هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی با انتشار بیانیه‌ای، تصریح کرد: اشغالگران اکنون مسجد مبارک الاقصی را در انحصار خود درآورده و در سکوت، توطئه‌های خود را علیه این مکان مقدس مسلمانان، عملی می‌کنند.

وی، خواستار نظارت دقیق بر آنچه شد که در مسجدالحرام می‌گذرد و بر لزوم حفظ هوشیاری در قبال توطئه‌های اشغالگران تأکید کرد.

بسیاری از کارشناسان نسبت به تهدیدهای جدی علیه مسجدالاقصی هشدار داده‌اند. این تهدیدها ناشی از کاوش‌های مستمر اشغالگران صهیونیست است. به گفته تحلیلگران هدف از این کاوش‌ها، تحمیل وضعیت جدید بر مسلمانان و تلاش برای از میان بردن میراث تاریخی مسلمانان است.

حماس پیش‌تر هشدار داده بود: کاوش‌های مستمر از سوی رژیم اشغالگر صهیونیستی در مجاورت دیوار البراق و کاخ‌های اموی، تهدیدی مستقیم برای پی و دیوارهای مسجد مبارک الاقصی است.

به گفته حماس، این کاوش‌ها تلاشی برای از بین بردن ویژگی‌های شهر اسلامی و تاریخی قدس است. این جنبش به اشغالگران نسبت به تداوم عملیات کاوش هشدار داد و مسئولیت کامل عواقب این تخلفات را بر عهده رژیم صهیونیستی دانست.

از سویی اتحادیه عرب، سازمان همکاری اسلامی و اردن نیز خواستار اقدام فوری برای توقف این طرح‌های استعماری، به منظور حفاظت از بیت‌المقدس و مسجدالاقصی، قبله نخست مسلمانان شدند.

انتهای پیام

نظر شما