شناسهٔ خبر: 54789475 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت امور خارجه | لینک خبر

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران- جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع « پیگیری توافقات کمیسیون اقتصادی قطر و کوبا» به ریاست دکتر مهدی صفری

جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع « پیگیری توافقات کمیسیون اقتصادی قطر و کوبا» به ریاست دکتر مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و با حضور اعضای ستاد مرکب از مدیران دستگاه‌های ذیربط برگزار گردید

صاحب‌خبر -

در این نشست، دکترصفری ضمن ابراز خرسندی از سخنرانی مؤثر ریاست جمهوری در اجلاس بریکس، بر اهمیت حضور وزارتخانه‌ها و نهادهای مرتبط در کمیته‌های تخصصی بریکس تأکید کرد.

معاون دیپلماسی اقتصادی همچنین شرکت در نمایشگاه شانگهای؛ مختص به کالاهای وارداتی به چین را موجب جهش بزرگ اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دانست و خاطر نشان کرد: « از آنجایی که چین بازاری گسترده است، توسعه صادرات با آن برابر با صادرات به چندین کشور است».

وی همچنین اشاره کرد که در حوزه کالاهای دانش بنیان و برخی محصولات کشاورزی مجوزهای لازم اخذ شده و بخش خصوصی با حضور به موقع در این نمایشگاه می‌تواند سود خوبی از بازار بزرگ چین به دست آورد.

در ادامه این جلسه مصوبات کمیسیون مشترک قطر و کوبا پیگیری شد و رایزنی‌ها برای رفع موانع برخی موافقت نامه‌ها صورت گرفت . توافقات حوزه انرژی ، دارو و حوزه دانش بنیان در کمیسیون مشترک کوبا از جمله موضوعاتی بود که مقرر شد وزارتخانه‌های مربوطه مسئول رفع موانع پیش رو شوند.

در ادامه حاضرین در این جلسه در خصوص چگونگی همکاری دستگاه‌ها، موانع پیش رو و راهکارهای ارتقا همکاری‌های فیمابین بحث، و محورها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

در این نشست همچنین تصمیماتی برای برگزاری کمیسیون مشترک کامبوج و برونئی صورت گرفت.

نظر شما