شناسهٔ خبر: 54789471 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

تسهیلات ارزان‌ قیمت برای مرغداری‌ها و دامداری‌های استان بوشهر| قیمت مصوب مرغ لازم‌ الاجراست

بوشهر- باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت برای مرغداری‌ها و دامداری‌های استان بوشهر خبر داد و گفت: قیمت مصوب کالاهای اساسی لازم‌ الاجراست.

صاحب‌خبر -

علی باستین در حاشیه کارگروه تنظیم بازار استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اعلام قیمت مصوب کالاهای اساسی اظهار داشت: تمام استان‌ها و واحدهای تولیدی و خدماتی مکلف به رعایت قیمت مصوب کالاهای اساسی هستند.

وی افزود: اعضای هیات قیمت گذاری خرید گوشت از دامداران، تعیین شده و این هیات‌ قیمت را به نحوی مشخص کنند که ضمن رعایت حقوق تولیدکنندگان و دامداران، حق مصرف کنندگان نیز ضایع نشود.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: قیمت‌های مشخص شده برای کالاهای اساسی از جمله روغن و مرغ، لازم الاجراست و هیچ استان و یا بخشی از زنجیره‌های تولید، اجازه تخطی از آنها را ندارند.

باستین با اشاره به تجربه موفق مدیریت بازار مرغ استان توسط اتحادیه دامداران در ماه‌های گذشته و تقدیر و تشکر از همه فعالان صنعت مرغ استان، گفت: در شرایط فعلی و هفته‌های آتی که به دلیل در پیش بودن مناسبت‌هایی مانند ورود حجاج و آغاز مراسمات ماه محرم، با افزایش تقاضای مرغ مواجه هستیم و باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی یادآور شد: در این شرایط، از اتحادیه انتظار داریم با تعامل تنگاتنگ با اداره کل جهاد کشاورزی نسبت به تشویق مرغداران به افزایش جوجه ریزی، مدیریت عرضه مرغ گرم، کنترل خروج مرغ از استان و سایر اقدامات لازم اهتمام بیشتری به عمل آورند تا ان‌شاءالله به زودی شاهد تثبیت در تولید، عرضه، تقاضا و قیمت مرغ باشیم.

معاون استاندار بوشهر در ارتباط با جوجه ریزی و تولید مرغ نیز بیان داشت: دولت برای حمایت از تولید، تسهیلات ارزان قیمت و سهل الوصول برای واحدهای مرغداری و دامداری در نظر گرفته و تولیدکنندگان باید با دریافت این تسهیلات، نسبت به رونق تولید بکوشند.

باستین ابراز داشت: تعداد پرونده‌های تشکیل شده در این خصوص راضی کننده نیست و لازم است با اطلاع رسانی مناسب و تشریح شرایط تسهیلات مذکور، نسبت به بهره‌مندی حداکثری از این فرصت اقدام شود.

معاون استاندار بوشهر در ارتباط با قیمت مرغ نیز یادآور شد: قیمت مصوب مرغ زنده حداکثر ۴۲ هزار تومان و قیمت مرغ گرم برای مصرف‌کننده حداکثر ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

نظر شما