شناسهٔ خبر: 54789342 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

مسکو: غرب تمام تلاش خود را برای ادامه جنگ در اوکراین به کار می‌گیرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که کشورهای غربی تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا جنگ در اوکراین برای بیشترین زمان ممکن ادامه یابد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور عصر امروز (یک شنبه) طی سخنانی عنوان کرد که کشورهای غربی به اوکراین و نظام حاکم در کی‌یف ماموریت کشتن بیشترین تعداد از شهروندان روس را دادند و از این کشور به عنوان یک ابزار استفاده می کنند.

زاخارووا در پاسخ به این پرسش که آیا مقامات آمریکایی و بریتانیایی با روسیه درباره سرنوشت شهروندان شرکت کننده خود در جنگ اوکراین ارتباط برقرار کرده اند، اظهار داشت: کشورهای غربی همان کاری را انجام می دهند که «آندری کلین»، سفیر روسیه در لندن گفت، آنها نوعی کاغذ تحریک آمیز می نویسند اما نمی خواهند به پرسش هایی که ما درباره فعالیت های تحت رهبری آنها مطرح می کنیم، پاسخ دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه همچنین تصریح کرد: آنها برای طولانی شدن درگیری در خاک اوکراین تا جایی که امکان دارد، هر کاری را انجام می دهند؛ ما آن چه «جورج بوش پسر»، رئیس جمهوری پیشین آمریکا گفت را به یاد داریم، این که ماموریت اوکراین کشتن بیشترین تعداد ممکن از روس ها است؛ آنها این ماموریت را به اوکراین و رژیم کی‌یف دادند و از اوکراین به عنوان یک ابزار استفاده می کنند.

زاخارووا در این باره افزود: آنها برای عرضه سلاح (به اوکراین) اعزام مردم و ملت خود و هر چیزی دیگری آماده هستند تا درگیری متوقف نگردد و راه حلی برای وضعیت پیدا نشود چرا که در غیر این صورت، برنامه های آنها همان گونه که «بوریس جانسون»، نخست وزیر بریتانیا امروز به «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه گفت، نابود خواهد شد.

بر اصلی را در آرتی‌عربی ببینید

نظر شما