شناسهٔ خبر: 54789283 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان:

اجرای طرح بازگشت به سنگر برای کمک به سربازان فراری است

زنجان- ایرنا- دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان زنجان، با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد پرونده های سازمان قضایی نیروهای مسلح مربوط به فرار از خدمت سربازی است، گفت: با آغاز اجرای طرح بازگشت به سنگر، تعداد زیادی از سربازان به سنگر خدمت بازگشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر اصل کریمیان روز یکشنبه در نشست خبری که در راستای اطلاع رسانی اقدامات و برنامه های سازمان های زیرمجموعه دادگستری به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد با اشاره به اجرای طرح بازگشت به سنگر که در راستای فراهم کردن زمینه بازگشت سربازان فرار از خدمت اجرا می شود افزود: اگر سربازان فراری تا پایان تیرماه به محل خدمت خود یا دادسرای نظامی، مراجعه کنند از  ارفاق‌های قانونی مهمی برخوردار می شوند.

 وی تاکید کرد: بازگشت سربازان فراری به سنگر خدمت سربازی، معافیت از کیفر و تعلیق مجازات را در پی خواهد داشت.

دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، در ادامه در خصوص رسیدگی به جرایم نظامیان در موضوعات مختلف هم گفت: چنانچه نیروهای ما به صورت عمدی مرتکب جرائم شوند از شدیدترین مجازات برخوردار می شوند.

 در جرائم عمدی شدیدترین مجازاتها و در جرائم غیرعمدی حمایتهای قانونی می‌کنیم

اصل کریمیان با بیان اینکه اگر نیروهای مسلح در حین انجام ماموریت، به طور ناخواسته و غیرعمدی مرتکب جرم شوند، سیاست و دیدگاه حمایتی در راستای  حفظ  صلابت و اقتدار آنها  اعمال می شود اظهارداشت: اگر در ارتکاب عمدی جرایم نیروهای مسلح، شدیدترین مجازاتها را در نظر می گیریم ولی در جرائم غیرعمدی، به طور قانونی از آنها حمایت می‌کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه نگهداری متهمان و محکومان نیروهای مسلح در زندان‌ها و بازداشتگاه‌های عمومی ممنوع است تصریح کرد: از این رو این افراد در بازداشتگاه های ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح نگهداری می شوند.

 دادستان سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، هدف از تشکیل سازمان قضایی نیروهای مسلح را  رسیدگی به جرائم خاص اعضای نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت:رسیدگی به جرایم نیروهای مسلح با حفظ شان و منزلت و اقتدار نیروهای مسلح، از اهداف اصلی تشکیل این سازمان است.

اصل کریمیان با بیان اینکه دادسراها و دادگاه های نیروهای مسلح برای رسیدگی قاطع و حفظ اسرار نیروهای مسلح تشکیل شده است اظهار داشت: در رسیدگی ها هم هیچگونه چشم پوشی نسبت به جرم انجام شده، نداریم.

 وی تاکید کرد: عموم مردم هرگاه احساس کردند که نیروهای مسلح مرتکب جرم شده و یا در حال انجام جرم هستند با تماس با شماره تلفن همراه  ۰۹۹۱۶۶۷۸۴۱۹  بصورت شبانه روزی موارد را گزارش دهند.

نظر شما