شناسهٔ خبر: 54789006 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هفت‌صبح | لینک خبر

رواج کلاهبرداری به‌شیوه اجاره زیر قیمت

صاحب‌خبر -

ظاهرا کلاهبرداری با استفاده از ترفند اجاره مسکن در حال رواج پیدا کردن است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران، سرهنگ قاسم دستخال با اشاره به دو پرونده‌ای که اخیرا از سوی پایگاه سوم پلیس آگاهی به نتیجه رسیده است، گفت: یکی از این پرونده‌ها مربوط به دستگیری باند سه‌نفره کلاهبرداران ملکی است. رسیدگی به این پرونده از یازدهم اردیبهشت ماه امسال در دستورکار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و مفاد پرونده حکایت از آن داشت که شاکی در فضای مجازی به دنبال اجاره آپارتمان بوده که با دیدن یک آگهی با قیمت بسیار مناسب با فرد آگهی دهنده تماس گرفته بود.

وی ادامه داد: فرد آگهی دهنده از شاکی درخواست واریز مبلغی به عنوان بیعانه کرده و برای جلب اطمینان او تصویر سند خودرو به نام خود که نشانی ملک مورد نظر در آن ثبت شده بود را به همراه تصویر کارت ملی‌اش برای شاکی ارسال کرده بود. شاکی نیز با اطمینان به این فرد طی دو مرحله مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال را به صورت اینترنتی به حساب متهم واریز کرده بود، اما پس از واریز وجه متهم تلفن همراه خود را خاموش کرده و دیگر پاسخگوی تماس‌های شاکی نبوده است. در ادامه نیز شاکی به آدرس اعلامی در سند مراجعه کرده و متوجه شده که آدرس مذکور جعلی است و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد:‌ با توجه به اهمیت موضوع، پرونده به صورت ویژه در دستورکار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی قرار گرفت و ماموران ضمن انجام تحقیقات پلیسی متوجه شدند که کدملی مندرج بر روی سند خودرو و کارت ملی جعلی است. در ادامه ماموران با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم صاحب حساب را شناسایی کرده و پس از هماهنگی با مقام‌قضایی این فرد را در عملیاتی ضربتی دستگیر و به اداره آگاهی منتقل کردند.

دستخال افزود:‌ متهم دستگیر شده تحت بازجویی قرار گرفت اما در جریان آن مشخص شد که این فرد متهم اصلی نبوده و کارت‌های عابربانک خود را در قبال دریافت مبلغی به به فردی با هویت معلوم و ساکن ورامین اجاره داده است. البته این اقدام نیز به نوعی مشارکت در جرم بوده و برای این فرد نیز پرونده‌ای تشکیل شد. در ادامه تحقیقات برای دستگیری متهم اصلی انجام شد.

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با هماهنگی‌های قضایی و صدور دستور دستگیری این فرد، کارآگاهان مخفیگاه متهم را شناسایی و در عملیاتی او را دستگیر و به تهران منتقل کردند، این فرد در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود اعتراف کرده و فرد دیگری را نیز به عنوان نفر اصلی معرفی کرد که این فرد نیز دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

به گفته وی، دو متهم دستگیر شده در جریان بازجویی‌های انجام شده به جرم خود مبنی اقرار و اعتراف کردند که تا به حال از سه نفر از شهروندان با این شیوه و شگرد کلاهبرداری کرده‌اند که با شناسایی مالباختگان، متهمان روانه دادسرا و پس از آن روانه زندان شدند.

نظر شما