شناسهٔ خبر: 54788865 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل سیاسی استانداری آذربایجان شرقی: دولت در کنار تلاشگران عرصه تولید است

تبریز- ایرنا - مدیرکل امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به نقش تولید در شکوفایی اقتصادی کشور و اشتغالزایی و ثروت آفرینی گفت: دولت در کنار تلاشگران عرصه تولید استان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا،حسن حقیقیان روز یکشنبه در بازدید از کمباین سازی تبریز خطاب به مدیران این مجموعه صنعتی افزود:  با حضور در این کارخانه از نزدیک در جریان مشکلات و دغدغه های شما در حوزه تولید قرار گرفته و به رفع موانع آن می پردازیم.

وی گفت: کسانی که در عرصه تولید زحمت می کشند و به نوعی پرچم دار تولید هستند، با تشکیل جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در جهت رفع نیازهای آنها قدم برمی داریم.

وی اظهار کرد: با حضور نمایندگان اعضای کمیسیون کارگری در راستای تسریع در رفع موانع این کارخانه قدم برمی داریم.

حقیقیان ادامه داد: در اولین جلسه ستاد تسهیل از جهاد کشاورزی که متولی فروش کمباین می باشد، نیز دعوت به عمل آمده و مشکلات فروش این کارخانه را که با واسطه توسط جهاد کشاورزی به فروش می رسد ، مطرح و  فرآیند حمایتی آن را مشخص می کنیم.

نایب رییس هیات مدیره کارخانه تولید ماشین های کشاورزی و صنعتی کمباین  تبریز نیز در این بازدید گفت: اکمباین های تولیدی ما محصولاتی از قبیل گندم، جو، ذرت و کلزا را برداشت می کنند و میزان ریزش دستگاه عا حدود ۲ درصد یعنی مطابق با استانداردهای جهانی است.

رامین قدیرنهاد افزود: کشاورزان تمایل زیادی برای خرید این نوع کمباین دارند، اما به دلیل اینکه بانک های عامل برای پرداخت تسهیلات از آنها وثیقه ملکی مطالبه می کنند، فرآیند خرید دشوار می شود.

وی اضافه کرد: بانک ها می توانند به جای طلب وثیقه ملکی از کشاورزان، خود کمباین را به عنوان وثیقه قبول کنند و یا اینکه اصل زمین را به عنوان وثیقه از کشاورز بپذیرند.و

ی قیمت تمام شده محصولات تولیدی این شرکت را نصف محصولات مشابه خارجی عنوان کرد و گفت: اگر حمایت های لازم از سوی دولت صورت بگیرد، شرکت قادر است با ظرفیت کامل، حدود ۱۵۰ دستگاه کمباین در سال، تولید کرده و تعداد کارکنان خود را نیز به ۳۰۰ نفر افزایش دهد.

قدیرنهاد، توضیح داد: با فروش کمباین های تولیدی می توان بسیاری از مشکلات مالی و بدهی های شرکت را حل و حقوق کارگران را پرداخت کرد.

به گزارش ایرنا، احیای واحدهای تولیدی و صنعتی راکد و نیمه تعطیل از جمله سیاست‌های اولویت دار دولت سیزدهم در راستای تحقق رشد اقتصادی  است که گام‌های مهمی در مسیر تحقق آن در آذربایجان‌شرقی برداشته شده است.

نظر شما