شناسهٔ خبر: 54788771 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

شیائومی با همکاری TCL، نمایشگرهای LTPO را به طیف گسترده‌تری ...

اقتصاد ایران: ظاهراً شیائومی تصمیم گرفته است با همکاری شرکت TCL، از فناوری پیشرفته‌ی LTPO در نمایشگر تعداد بیشتری از گوشی‌های هوشمند میان‌رده استفاده کند.

صاحب‌خبر -

به‌گفته‌ی یکی از افشاگران معروف خبرهای فناوری، ممکن است نسل بعدی گوشی‌های هوشمند میان‌رده از صفحه‌نمایش‌هایی بهره ببرند که قبلاً فقط در گوشی‌های پرچم‌دار استفاده می‌شدند. ظاهراً شیائومی می‌خواهد اولین گوشی میان‌رده‌ی خود را به پنل‌های جدید CSOT مجهز کند. پنل‌های این شرکت از فناوری LTPO برای تنظیم خودکار نرخ نوسازی استفاده می‌کند تا در مصرف باتری صرفه‌جویی شود.

مطمئناً دارندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی پرچم‌دار از قابلیت تنظیم خودکار نرخ نوسازی نمایشگر دستگاه خود لذت می‌برند. فناوری LTPO می‌تواند نرخ نوسازی را بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز و در برخی موارد حتی بیشتر تنظیم کند تا عمر باتری افزایش یابد. اکنون DigitalChatStation اشاره کرده است حداقل یک شرکت سازنده‌ی گوشی آماده‌ی ارتقای دستگاه‌های میان‌رده‌ی بعدی خود به این فناوری است.

به‌گزارش NotebookCheck، پنل‌های مجهز به فناوری LTPO که شیائومی قصد دارد در گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی‌تر خود از آن استفاده کند، از فناوری CSOT، یکی از شرکت‌های تابعه TCL، بهره می‌برند. ظاهراً CSOT درحال‌حاضر نمایشگرهای LTPO را با فناوری به‌روزرسانی نرخ نوسازی پویا برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده تولید می‌کند.

این گزارش باعث شده است گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی این‌ موضوع مطرح شود که شیائومی مشتری احتمالی CSOT است؛ زیرا این برند چینی تقریباً آماده‌ی فروش گوشی‌های میان‌رده با صفحه‌نمایش‌های LTPO با قابلیت تنظیم نرخ نوسازی بین ۱ تا ۱۲۰ هرتز است. این پنل‌ها نیز از قابلیت کاهش نور DC بهره می‌برند.

نظر شما