شناسهٔ خبر: 54788725 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گام برای فرهنگ سازی و اقدامات موثر در جهت افزایش شادی و ورزش

سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به مناسبت فرا رسیدن هفته ی جهانی مبارزه با مواد مخدر در پیامی نوشت: به بهانه "۵ تیر ماه " سالروز "جهانی مبارزه با مواد مخدر" تلاش کنیم با فرهنگ سازی و اقدامات موثر در جهت افزایش شادی و تفریحات سالم و در نهایت ورزش برای همه گام های موثر و مثبتی برداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، متن پیام اسماعیل حاجی آبادی سرپرست معاونت توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به مناسبت فرا رسیدن هفته ی جهانی مبارزه با مواد مخدر در ادامه آمده است:

امروزه، جهان با سرعت خیره کننده ای در حال تغییر و تحول است.

علم پیشرفت می کند و صنایع کامل تر می شوند.اما در کنار توسعه و پیشرفت در جهان شاهد آن هستیم که با دخالت بشر بیماری های جدید و آسیبهای اجتماعی بسیاری ظهور می کنند و سلامتی انسان ها را به خطر می اندازند.

یکی از مهمترین مشکلات و آسیب ها در جامعه، گرایش جوانان به “مصرف مواد مخدر از حالت سنتی به پیشرفته و صنعتی است”.

“اعتیاد به مواد مخدر” سلامت آحاد بشر را تهدید نموده و این یک دغدغه بزرگ برای کلیه جوامع به ویژه ایران عزیزمان شده است.

“سن اعتیاد” روز به روز کاهش داشته و بی شک کثرت و انبوهی ازجمعیت نوجوانان و جوان کشورمان در معرض خطر قرار گرفته اند.

با گریزی به آمار های سازمان بهداشت جهانی، متوجه می شویم که در بعضی از حوزه ها که بسیار با اهمیت بوده در جایگاه های مناسبی قرار نداریم.

حوزه هایی از قبیل: شادی، غم، خشونت، اعتیاد به مواد مخدر و دیگر آسیب ها میتوانند مارا دچار اختلالات و مشکلاتی در جهت توسعه ی پایدار نماید.

به بهانه “۵ تیر ماه ” سالروز “جهانی مبارزه با مواد مخدر” تلاش کنیم با فرهنگ سازی و اقدامات موثر در جهت افزایش شادی و تفریحات سالم و در نهایت ورزش برای همه گام های موثر و مثبتی برداریم.

“نشاط اجتماعی” شعار و هدف ما باشد.

چراکه افراد از آن احساس رضایت کرده و موجب پویائی جامعه خواهد شد.

با “ورزش و تفریحات سالم” می توان موجب تقویت اعتماد به نفس و ریشه کنی افکار منفی و نا آرام و هیجانهای رنج آور و مخاطره انگیز در بین نوجوانان و جوانان شد.

“تفریحات سالم ” عوامل امید بخشی و شادی آفرین مانند رضایت و تحمل، پرهیز از گناه، مبارزه با نگرانی و اتخاذ شیوه صحیح برخورد با مشکلات و … را در افراد افزایش داد و در نهایت موجب ارتقاء و توسعه همه جانبه جامعه خواهد شد.

کلام آخر:

گرایش نسل جدید به مصرف مواد مخدر، یکی از بزرگترین دغدغه های موجود است که همه را درگیر خود نموده و سالیانه افراد بسیاری بر اثر مصرف این گونه مواد جان خود را از دست داده و علاوه بر مرگ و میر افراد، در بحث اقتصادی نیز زیانها و خسارت های جبران ناپذیری نیز بر پیکره جامعه وارد نموده است.

امید است با ورزش، تندرستی و گرایش آحاد مردم به ویژه نوجوانان و جوانان به تفریحات سالم و شادی آفرین گامی در راه ” اعتلای جامعه ای سالم” بر داریم.. “ان شاالله به یاری حق”.

انتهای پیام

 

نظر شما