شناسهٔ خبر: 54788677 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت گفتمان‌سازی عمومی و اجتماعی برای مقابله با گسترش اعتیاد

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر گفتمان‌سازی عمومی و اجتماعی در حوزه مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر، گفت: اقدامات مقابله‌ای با مواد مخدر باید متناسب با خطرات و پیامدهای فراگیر باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، عابدین خرّم در مراسم تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر استان به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، اظهار داشت: اقدامات کنترلی و مقابله‌ای دستگاه‌های مسئول در این حوزه، نتیجه‌بخش بوده و کشور ما برای تمام کسانی که می‌خواهند پدیده شوم اعتیاد را گسترش دهند، ناامن است.

وی افزود: در کنار اقدامات سلبی، نیاز به اقدامات ایجابی و گفتمان‌سازی عمومی و اجتماعی در بین آحاد مردم و مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی همه بخش‌ها در این جهاد مقدس داریم.

خرّم تاکید کرد: بحث درمان معتادان و برخورد قانونی با توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر نیز باید مورد توجه جدی قرار گیرد که در این راستا از مراکز درمانی و بازپروری که در قالب تشکل‌های مردمی برای کاهش آسیب‌های اعتیاد تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر دغدغه‌مندی و مشارکت حداکثری مسئولان، خانواده‌ها، اصحاب اندیشه و رسانه، مراکز علمی و آموزشی، گروه‌های مرجع و خیران در حوزه مبارزه با اعتیاد، گفت: پیامدهای اعتیاد، تمام جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد و حضور در صحنه و نقش‌آفرینی افراد و گروه‌ها باید متناسب با این پیامدها باشد.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران مراکز درمانی و بازپروری معتادان بویژه مرکز ماده ۱۶، گفت: این مرکز افتخاری برای استان است که به الگویی در سطح کشور تبدیل شده است.

خرّم اظهار داشت: در سایه تلاش‌های انجام‌شده، وضعیت استان از نظر نرخ اعتیاد نسبت به استان‌های دیگر بهتر است، اما راضی به وضع موجود نیستیم و همچنان باید اقدامات جدی خود را برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد و برخوردهای قانونی در این حوزه ادامه دهیم.

نظر شما