شناسهٔ خبر: 54788502 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای شهر شیراز:

هنجارشکنی تنها در بی‌حجابی گروه اندکی معنی نشود

زینب شهریاری

رئیس شورای شهر شیراز گفت: وقتی مفهوم هنجارشکنی اجتماعی تنها در عدم حجاب ظاهری گروه اندکی از زنان جامعه معنی می‌شود، نباید انتظار نتایج مطلوبی داشت.   

صاحب‌خبر -

مهدی طاهری بعد از ظهر یکشنبه ۵ تیر در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی شورای شهر شیراز با اشاره به رفتارهای هنجارشکنانه در حوزه  حجاب و عفاف در سومین حرم اهل بیت(ع)، گفت: بی توجهی و کوچک انگاری این دست هجمه‌های فرهنگی در مورد عفاف و حجاب به عنوان بزرگ ترین و مقدس ترین زبان بین‌المللی زنان مسلمان، در سومین حرم اهل بیت(ع) ایران اسلامی، قطعاً خیانتی بزرگ به زن مسلمان، حرمت، اقتدار و شخصیت اوست و می‌تواند آثار نامطلوبی را در جامعه اسلامی به جا بگذارد.

او افزود: به سهم خود از محضر خانواده‌های شهداجانبازان و بنیانگذاران امنیت و آرامش که شاهد صحنه‌های دردناکی بوده‌اند، عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم  همه مسئولین جامعه اسلامی و کسانی که دستی در نهادهای فرهنگی و تربیتی، آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه، مجموعه سازمان تبلیغات، ارشاد، فرهنگی شهرداری، فرهنگی دانشگاه‌ها و.....دارند، خود را در این معرکه مسئول دانسته و توان و برنامه‌های پیش رو را هوشمندانه تر و با اقتدار به پیش ببرند.

طاهری با بیان اینکه امت شهید پرور و مسلمان نیز باید خود را در صحنه حاضر ببیند نه در خارج از معرکه، افزود: تمام تلاش دشمن معطوف به آلوده کردن جامعه به گناه و هنجار شکنی نیست که این مهم تلاش همیشگی شیطان بوده و هست، بلکه عمده قوای خود را بر این گذاشته تا امر به معروف و نهی از منکر را قاعده‌ای حکومتی جلوه داده و مسئولیت را از دوش آحاد جامعه مسلمان ساقط کند.

او ادامه داد: بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی در فرازی از فرمایشاتشان فرموده‌اند که محرم و صفر اسلام را زنده نگاه داشته. اکنون سوال اینجاست که آیا به لحاظ ساختاری آنچه در اجرای این فرمایش حضرت تلاش  شده توسط ساختارهای کاملا مردمی و هیات مذهبی در طول تاریخ بوده و یا اقدامات و ساختارهای دولتی؟!

رئیس شورای شهر شیراز خاطرنشان کرد: اگر بنا باشد حیات فعالانه و پویایی در اسلام بماند با حضور هیاتی و خودجوش امت اسلامی است و نه با اتکای به دولت‌ها که البته دولت وظیفه‌ای دارد در فراهم سازی زیرساختها در این راستا و مردم هم وظیفه‌ای.    

طاهری گفت: وقتی مفهوم هنجارشکنی اجتماعی فقط در عدم حجاب ظاهری گروه اندکی از زنان جامعه معنی شود و ناهنجاری‌های دیگر که بعضا در ذهن جامعه به هیچ وجه قابل توجیه نیستند، مورد عتاب و خطاب جدی واقع نشوند نباید انتظار نتایج مطلوبی را داشت.   

او تأ کید کرد: شورای اسلامی شهر شیراز 
ضمن قبیح و حرام دانستن و برگزاری چنین محافل و مجالسی و تقاضای پرهیز از برخوردهای سلبی بدون ریشه یابی، بر حمایت‌های قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر و در عین حال تاکید بر ضرورت ارائه آموزش‌های دقیق و علمی به افراد مشتاق و گروه‌های فعال در این عرصه تاکید دارد.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: دستگاه‌های آموزشی و تربیتی نظام در حوزه فرهنگی باید تمام تلاش خود را برای بهبودی فضای تربیتی و فرهنگی جامعه بکارگیرند.

انتهای پیام

نظر شما