شناسهٔ خبر: 54788325 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

نخستین گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی کشور برگزار می‌شود

نخستین گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی کشور با عنوان نوپیا، ۳۰ تیر در پردیس چارسو برگزار خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری آنا، محمدمحسن دوباشی، مدیرعامل ستاد پیشرفت و رئیس شورای سیاست‌گذاری نوپیا درباره این رویداد گفت: نخستین گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی قصد دارد محیطی برای گردهمایی فعالان نوآوری اجتماعی از نقاط مختلف کشور باشد. فعالانی که در موضوعات متنوع و به صورت مستقل و مردمی و یا در بستر نهادها و سازمان‌های حاکمیتی و یا دانشگاهی در زمینه نوآوری اجتماعی مشغول به کنشگری هستند.

دوباشی در ادامه اظهار داشت: نوپیا در اولین سال اجرای خود، بیشترین تمرکز را بر رونمایی از مفهوم نوآوری اجتماعی دارد تا جامعه ایرانی پس از ده سال از ورود این مفهوم به فضای فکری و دانشگاهی، بیشتر با این پدیده و کارکردها و امکانات آن آشنا شود.

محسن دنیوی؛ دبیر محتوایی نوپیا نیز گفت: نوآوری‌های فناوری پایه که تمرکز بیشتری بر ایجاد شغل، تولید کالا، خدمات و خلق ثروت دارد و در طول دو دهه گذشته و به ویژه در ده سال اخیر رشد چشمگیری در کشور داشته است، منجر به خلق شرکت‌های نوپا و توسعه زیست‌بوم شرکت‌های دانش‌بنیان شده است.

دنیوی اضافه کرد: در چنین شرایطی، گفتگو درباره نوآوری اجتماعی که تمرکز بیشتری بر انجام مسئولیت اجتماعی و مردم پایگی در حل مسائل اجتماعی و فرهنگی را دارد، می‌تواند فرصت مناسبی برای این مسیر و رویکرد در ایران باشد.

محسن دنیوی تأکید کرد: فعالان نوآوری اجتماعی نیز از فناوری و به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین هوش مصنوعی و شبکه‌های اجتماعی بهره می‌برند و به مباحث تأمین مالی فعالیت خود و حتی خلق ثروت در کنار حل مسئله و انجام مسئولیت اجتماعی توجه دارند، اما تفاوت آن‌ها با زیست‌بوم استارتاپی کشور در این است که تأکید اصلی و اولیه بر خلق ثروت و مبتنی بر توسعه فناوری نیست؛ بلکه تلاش دارد مسائل اجتماعی را از طریق راه‌حل‌های اجتماعی و با ایجاد فضای مشارکت مردم حل کند.

محسن دنیوی در پایان اظهار داشت: تمرکز بر حل مسائل اجتماعی از طریق راه‌حل‌های اجتماعی، ویژگی بارز نوآوری اجتماعی و فناوری‌های اجتماعی و مردم پایه است. محمد حیدری؛ دبیر اجرایی این رویداد نیز گفت: رویداد نوپیا در ۳۰ تیر ۱۴۰۱ و در ماه‌های ابتدایی قرن جدید در پردیس سینمایی چارسو تهران برگزار خواهد شد. شایان ذکر است که در آخرین روزهای سال ۱۴۰۰ از نشان نوپیا و پوستر آن رونمایی شده بود.

انتهای پیام/۴۱۲۹/

نظر شما