شناسهٔ خبر: 54788242 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

هرآنچه از سری پیکسل 7، پرچم‌داران ۲۰۲۲ گوگل می‌دانیم؛ مشخصات...

اقتصاد ایران: در این مطلب، گزارش‌ها و خبرها‌‌یی را مرور خواهیم کرد که تاکنون درباره‌ی مشخصات، قابلیت‌ها، طراحی و تاریخ معرفی سری پیکسل ۷ گوگل دردسترس قرار گرفته‌‌اند.

صاحب‌خبر -

تقریباً یک‌ سال از معرفی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو گذشته و گوگل در حال‌ کار روی سری پیکسل ۷ است. این شرکت در کنفرانس I/O 2022 خود رسماً اعلام کرد ماه می امسال، سری پیکسل ۷ را رونمایی خواهد کرد و حتی در رویداد مذکور، تصاویری از ظاهر این گوشی‌ها به‌اشتراک گذاشت. بدین‌ترتیب، نسل بعدی گوشی‌های پرچم‌دار گوگل اواخر سال جاری معرفی خواهند شد و درواقع، می‌توان این محصولات را پاسخ غول جست‌وجوی اینترنت به سری آیفون ۱۴ اپل توصیف کرد.

علاوه‌بر اعلام رسمی گوگل، جزئیات مربوط به سری پیکسل ۷ از چند ماه قبل تاکنون بارها در شایعه‌ها و خبر‌‌های مرتبط ارائه شده است و دید روشنی از آن به ما ارائه می‌دهد. البته مثل همیشه، جزئیات ارائه‌شده در شایعه‌‌ها رسماً تأیید نشده‌اند؛ بنابراین، احتمال دارد برخی از این اطلاعات واقعیت نداشته باشند.

مدل‌ها

پیکسل ۷ گوگل

DigitalTrends می‌نویسد گوگل معمولاً گوشی‌های خود را حداقل در دو نسخه معرفی می‌کند؛ ازاین‌رو، انتظار می‌رود این‌بار نیز حداقل رونمایی دو مدل پیکسل ۷ را شاهد باشیم. این مدل‌ها پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو نام خواهند داشت و از طراحی تقریباً مشابه سری پیکسل ۶ استفاده خواهند کرد. البته مطمئناً گوگل از سخت‌افزار جدید و ارتقایافته در نسل بعدی گوشی‌های پرچم‌دار خود استفاده خواهد کرد.

گوگل معمولاً از همین استراتژی برای عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندش بهره می‌برد. سال گذشته، این شرکت پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را معرفی کرد و قبل از آن نیز گوشی‌های این شرکت معمولاً در دو نسخه فروخته می‌شد که ازجمله می‌توان به پیکسل 4 و پیکسل 4XL اشاره کرد.

طراحی

پیکسل ۶ در مقابل پیکسل ۷

پیکسل ۷ بسیاری از اِلِمان‌های طراحی پیکسل ۶ را به‌ارث می‌برد. به‌نظر می‌رسد این محصول شباهت بسیار زیادی به پیکسل ۶ دارد و فقط تغییراتی جزئی روی آن اعمال شده است. درواقع، بخش دوربین پشتی نسل بعدی پرچم‌دار گوگل درمقایسه‌با سری پیکسل ۶، بیشترین تغییر را خواهد کرد.

برای شرکتی که از طراحی ممتاز پیکسل ۴ و پیکسل ۵ فاصله گرفته است، استفاده از چنین ظاهر برجسته‌ای در سری پیکسل ۷ فقط می‌تواند برای شاخت بهتر این برند باشد. طراحی پیکسل ۶ واقعاً از سایر گوشی‌های هوشمند متمایز است و تکرار طراحی این گوشی به‌معنای متمایزبودن نسل بعدی گوشی‌های این شرکت خواهد بود.

مشخصات فنی

پیکسل ۷ پرو

مقاله‌ی مرتبط:
  • پیکسل 7 پرو احتمالاً صفحه‌نمایش بسیار روشن‌تری نسبت به پیکسل ۶ پرو خواهد داشت
  • تراشه تنسور ۲ گوگل احتمالاً همچنان از پردازنده‌های پرچم‌دار فعلی بازار ضعیف‌تر خواهد بود

انتظار می‌رود گوگل تغییراتی در پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو ایجاد کند که ازجمله می‌تواند به ابعاد نمایشگر این محصولات اشاره کرد؛ زیرا گفته می‌شود نمایشگر مدل استاندارد نسل بعدی پرچم‌دار این شرکت به ۶٫۲ اینچ کاهش خواهد یافت. علاوه‌براین، انتظار می‌رود پیکسل ۷ پرو با صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچی روانه‌ی بازار شود. براساس شنیده‌ها، گوگل احتمالاً به‌جای استفاده از تراشه‌های سری اسنپدراگون کوالکام از تراشه‌ی اختصاصی خود موسوم به تنسور در سری پیکسل ۷ بهره خواهد گرفت.

گزارش‌هایی از ساخت تراشه‌ی تنسور ۲ منتشر شده که گوگل نیز آن‌ها را تأیید کرده است. این سیستم-روی-چیپ بی‌شک قدرتمند خواهد بود؛ اما قدرت پردازشی مسئله‌ای نیست که غول جست‌وجوی اینترنت در ساخت تراشه‌ی سفارشی خود روی آن تمرکز کرده باشد. پیش‌ازاین، انتخاب مودم به عملکرد ضعیف منجر شد که این عامل مصرف باتری دستگاه را نیز افزایش می‌داد. این موضوع مدتی قبل با آزمایش‌های GSMArena و DXOMark کاملاً تأیید شده بود. به‌هرحال، امیدواریم نسل دوم تنسور عملکرد بهتری از اولین سری این تراشه ارائه دهد.

بااین‌حال، سؤالاتی درباره‌ی میزان قدرت تنسور ۲ گوگل مطرح شده است. تجزیه‌وتحلیل نمونه‌ی اولیه‌ی پیکسل ۷ پرو نشان می‌دهد که این تراشه همان پیکربندی هسته‌های اولین نسل خود را حفظ خواهد کرد. پردازنده‌ی گرافیکی این سیستم-روی-چیپ همچنان می‌تواند درمقایسه‌با مدل کنونی آن ارتقا یابد. علاوه‌براین، احتمالاً پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) و واحد پردازش‌سفارشی تنسور ۲ درمقایسه‌با قبل ارتقا خواهد یافت؛ اما انتظار نمی‌رود اختلاف عملکرد این تراشه با نسل قبلی آن خیلی زیاد باشد.

دوربین‌ها

انتظار می‌رود چینش و مشخصات دوربین پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو شبیه پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو باشد. این یعنی پیکسل ۷ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد؛ درحالی‌که پیکسل ۷ پرو به یک دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی اضافه نیز مجهز خواهد شد.

گوگل قبلاً همین‌ کار را برای پیکسل ۳ و پیکسل ۴ و پیکسل ۵ نیز انجام داده است؛ زیرا همگی از دوربین‌های مشابهی استفاده می‌کنند. البته سخت‌افزار دوربین گوشی‌های پیکسل عملکردی عالی دارد؛ بنابراین، تغییرنکردن مشخصات دوربین اهمیت زیادی نخواهد داشت. استدلال گوگل این است قبل از روی‌آوردن به سخت‌افزار جدیدتر، حداکثر استفاده را از دوربین‌های موجود ببرد.

قیمت و تاریخ معرفی

سری پیکسل ۷ گوگل به‌احتمال زیاد در رویداد سالانه‌ی MadebyGoogle در ماه اکتبر رونمایی خواهند شد. پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو قیمت گرانی داشتند که این موضوع باعث پیشرفت گوگل در بازار گوشی‌های پریمیوم (حداقل در آمریکای‌شمالی) شد. اینکه سری پیکسل ۷ همچنان با برچسب‌ قیمتی ۶۰۰ و ۹۰۰ دلاری عرضه شوند، منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا اهالی مانتین‌ویو با این استراتژی می‌توانند با شرکت‌هایی مثل اپل و سامسونگ رقابت کنند؛ برندهایی که هنوزهم مزیت‌های ذهنی و اکوسیستمی درخورتوجهی درمقایسه‌با محصولات گوگل ارائه می‌دهند.

اکوسیستم پیکسل

انتظار می‌رود امسال محصولات دیگری مثل پیکسل واچ و پیکسل نوت‌پد و پیکسل 6a نیز روانه‌ی بازار شوند. گوشی پیکسل 6a از ۲۸ جولای (۶ مرداد ۱۴۰۱) عرضه خواهد شد. این دستگاه به‌عنوان پلی میان پیکسل ۶ و پیکسل ۷ عمل می‌کند و اولین گوشی گوگل در سال ۲۰۲۲ خواهد بود. گفتنی است ظاهر این محصول به پیکسل ۶ و پیکسل ۷ شباهت خواهد داشت.

ساعت هوشمند پیکسل واچ نیز اواخر سال جاری به‌همراه سری پیکسل ۷ عرضه خواهد شد. بااین‌حال، گوگل هنوز قیمت و تاریخ دقیق عرضه‌ی این محصول را اعلام نکرده است. علاوه‌براین، جزئیات مربوط به پیکسل نوت‌پد همچنان مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:
گلکسی S23 برخلاف شایعات احتمالاً به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی و دوربین سلفی زیر نمایشگر مجهز نمی‌شود
چرا سامسونگ نیز باید مانند گوگل و اپل، میان‌رده‌هایش را به تراشه پرچم‌دار مجهز کند؟
پتنت جدید اپل؛ آیفون یا آیپد تاشدنی با پشتیبانی از قلم لمسی
قانوان‌گذاران درخواستی برای بررسی اپل و گوگل درزمینه جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران مطرح کردند
بررسی موتورولا اج ۲۰ پرو [با بررسی ویدیویی]

نظر شما