شناسهٔ خبر: 54787662 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

آغاز سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۳۲ هزار نوآموزان در استان مرکزی

با حضور جمعی از مسئولین استانی مراسم نمادین افتتاحیه طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ۳۲ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان مرکزی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی؛ مدیرکل آموزش و پرورش این استان در حاشیه برگزاری این مراسم و در بازدید از فرآیند سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان در اراک گفت: در این برنامه ۲۰ پایگاه سنجش اولیه و یک پایگاه سنجش تخصصی فعال شده است که متولدین دوم مهرماه ۹۴ تا ۳۰ مهرماه ۹۵ باید با حضور در این پایگاه‌ها مورد سنجش قرار گیرند.

وی افزود: امسال در قالب این طرح 32 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی امسال از نظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات جسمی حرکتی، اندازه گیری توده بدنی، قد، وزن، دهان و دندان، بیماری‌های پوست و مو و بیماری نیازمند مراقبت‌های ویژه مورد ارزیابی قرار می گیرند.

"احمدرضا نوازنی" تاکید کرد: هدف از اجرای این طرح تشخیص و درمان بموقع مشکلات احتمالی نوآموزان برای حضور در مدارس عادی بوده و نوآموزان با حضور در این طرح ضمن آشنایی با فضای مدارس و کلاس‌ها برای حضور در مدارس در سال تحصیلی هم آماده می‌شوند.

وی افزود: سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه و پیش دبستانی  در این استان تا پایان شهریورماه ادامه می یابد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی نیز در این خصوص گفت: ارزیابی قد، وزن، کنترل کارت واکسن و پرونده سلامت، بینایی سنجی و شنوایی سنجی از جمله بخش‌های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

امیر خسرونیا افزود: مدارک لازم برای انجام سنجش در پایگاه‌ها اصل شناسنامه دانش آموز و والدین، کارت واکسیناسیون تکمیل شده، یک قطعه عکس ۳در ۴، مبلغ ۶۰ هزار تومان صرفا از طریق دستگاه پوز یا درگاه پرداخت الکترونیکی است.

وی  خاطرنشان کرد: والدین نوآموزان برای انجام طرح سنجش بعد از ثبت نام اولیه در مدرسه و اخذ نوبت توسط مدیر آموزشگاه باید طبق این نوبت به مراکز سنجش مراجعه کنند

. رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی یادآور شد: لازم است قبل و یا بعد از حضور در طرح برای تکمیل واکسیناسیون و بهره مندی از معاینات پزشکی به پایگاه‌ها سلامت و یا خانه‌های بهداشت محل زندگی خود هم مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: وی ادامه داد: اجرای صحیح ارزیابی ها و غربالگری ها توسط آزمایندگان و همچنین ثبت دقیق و کامل اطلاعات در سامانه سنجش جهت تعیین جایگاه مناسب آموزشی نوآموزان ضروری می باشد چرا که به مدیریت صحیح آموزشی دانش آموزان منجر می شود.

 

نظر شما