شناسهٔ خبر: 54786792 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندار: آزمایشگاه های بومی در جهت اشتغال حمایت می‌شوند

بوشهر-ایرنا- معاون هماهنگی و امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: آزمایشگاه‌های همکار استاندارد بومی در جهت توسعه و اشتغال در استان حمایت ویژه می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باستین روز یکشنبه در نشست با هیات مدیره انجمن آزمایشگاه‌های همکار استاندارد استان بوشهر اظهار کرد: استانداردسازی خدمات، تعمیر، نگهداری و کالیبراسیون دستگاه‌ها و کالاهای تولیدی و وارداتی یک ضرورت است که باید به بهترین نحو انجام گیرد.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط استان و کالاهای وارداتی و صادراتی و شرکت های نفت و پتروشیمی، بهره‌مندی از ظرفیت آزمایشگاه های همکار استاندارد بومی در جهت ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی به نفع استان است.

باستین با تاکید بر فرهنگ سازی در زمینه استاندارد، از آمادگی ارسال نامه‌ای به مجموعه وزارت نفت و دستگاه های مرتبط استانی در جهت معرفی ظرفیت های آزامایشگاه های استاندارد استان و استفاده از آنها خبر داد.

رئیس انجمن آزمایشگاه‌های همکار استان بوشهر نیز با قدردانی از نگاه و ایده خوب استاندار و معاون اقتصادی وی حوزه اقتصادی گفت: امیدواریم چرخ اقتصادی استان با حمایت‌ها با سرعت بیشتری حرکت کند که مجموعه آزمایشگاه های همکار استاندارد استان آمادگی همکاری در این زمینه را دارند.

سید حسین رضوی افزود:  هم اکنون ۴۰ شرکت آزمایشگاهی استاندارد در استان فعال هستند که با سرمایه گذاری بالغ بر یک‌هزار میلیارد تومان، زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر از نیروهای فارغ التحصیل دانشگاه‌های استان را فراهم کردند.

وی با بیان اینکه از ۲ هزار و ۷۰۰ استاندارد اجباری سازمان ملی استاندارد، ۹۰درصد استانداردها در بوشهر انجام می شود، اظهار کرد: آزمایشگاه های استان از به روزترین تجهیزات آزمایشگاهی دنیا برخوردار هستند که همین باعث شده تجار و بازرگان سایر استان ها جهت آزمون کالاهای  خود به آزمایشگاه های استان مراجعه کنند.

رضوی عنوان کرد: آزمایشگاه‌های استان در حوزه های ایمنی، سلامت، انرژی، محیط زیست، غذا و دارو فعالیت می‌کنند که اکنون مورد اعتماد تمام گمرکات کشور هستند و این ظرفیت استان را به قطب آزمایشگاهی و استاندارد کشور تبدیل کرده است.

وی تصریح کرد: آزمایشگاه‌های بوشهر در حوزه غذا و دارو، صنایع نفت و گاز، صنعت ساختمان، آب و کشاورزی ظرفیت های خوبی دارند که انتظار داریم دستگاه های استان از این ظرفیت‌ها بخوبی استفاده کنند.

نظر شما