شناسهٔ خبر: 54786609 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی؛

برپایی نماز جماعت در مدارس اهم از نماز جماعت مساجد است

با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان ری نشست شورای راهبردی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران در مجتمع آموزشی حکمت شهرری برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران حجت الاسلام شاهچراغی در این نشست با اشاره به نامه ۳۱ نهج‌البلاغه و دستورالعمل‌های تربیتی حضرت امیر (ع) به امام مجتبی (ع) الگوپذیری از این فرامین را در جهت رشد و تعالی دانش‌آموزان مهم ارزیابی کرد.

وی مشارکت اولیاء در فرآیند تعلیم و تربیت را کارساز دانست و گفت: تربیت صرفاً از طریق اموزش و مرورش حاصل نمی‌شود، بلکه باید نهادها و سازمان‌های مرتبط در این مهم به نظام تعلیم و تربیت کمک کنند و ما نیز به نوبه خود، همواره در کنار همکاران فرهنگی خود خواهیم بود.

امام جمعه شهرستان ری در بخش دیگری از سخنان خود توانمندی در پاسخگویی به شبهات را از جمله راه‌کارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: برپایی نماز جماعت در مدا س اهم از نماز جماعت در مساجد است، چرا که این جامعه مخاطب جوان و نوجوان، در مدارس نیازمند توجه ویژه و تربیت صحیح ایرانی اسلامی هستند  به همین منظور توصیه می‌کنیم که از ظرفیت‌های روحانیون مساجد نزدیک به مدارس برای برپایی نماز جماعت هم استفاده شود.  

در ادامه این نشست مسعود بهرامی مدیر کل اموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با ارائه گزارشی از عملکرد سه‌ ماهه اخیر که تصدی این پست را بر عهده گرفته است به چالش‌های پیش‌روی این اداره اشاره کرد.

مهمترین چالش‌های پیش‌روی آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران؛

- پایین بودن جذابیت پست های اداری به جهت شاکله پرداختی‌ها

- کمبود نیروهای خدماتی و سرایدار (از سال ۹۲ استخدامی در این ردیف صورت نگرفته است.)

- کمبود بیش از ۱۹ هزار نیروی انسانی برای سال تحصیلی جدید

- تعداد دانش‌آموزان اتباع بیش از ۱۵ درصد دانش‌آموزان کل استان است

- پایین بودن سرانه فضاهای آموزشی استان
 
- سرویس ایاب و ذهاب همکاران برای سال تحصیلی جدید.

این نشست به دعوت مدیریت مجتمع فرهنگی آموزشی حکمت شهرری در سالن جلسات این مجتمع برگزار و گزارشی از فعالیت‌ها و دستاوردهای این مجموعه به حاضرین ارائه شد.

نظر شما