شناسهٔ خبر: 54784142 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

بازرگان مطرح کرد؛

افزایش مهارت‌ دانشجویان چگونه ممکن می‌شود؟

امیررضا بازرگان گفت: بازنگری سرفصل دروس موجب توانمندسازی استادان و افزایش مهارت‌های دانشجویان می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از سیرجان، نشست هم‌اندیشی مدیران گروه و سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان در محل سالن کنفرانس این دانشگاه برگزار شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان در این نشست با تأکید بر نقش مدیران گروه در ارتقای علمی و سرعت بخشیدن به مهارت‌ دانشجویان عنوان کرد: رویکرد جدید دانشگاه آزاد اسلامی برنامه‌ریزی برای مسائل فرهنگی، اشتغال و مهارت جوانان است، چراکه بیکاری جوانان پس از تحصیل بسیار ناخوشایند است.

امیررضا بازرگان بیان کرد: بازنگری سرفصل موجب توانمندسازی استادان و افزایش مهارت‌های دانشجویان می‌شود.

وی درباره به‌روزرسانی دروس گفت: این به‌روزرسانی براساس منابع جهانی انجام می‌شود و نظریه‌های جدید مورد بررسی قرار می‌گیرد، همچنین مباحثی که در سرفصل‌ها گنجانده می‌شود باید کارآمد باشند و دانشجو بتواند از آن‌ها در حوزه تخصصی خود استفاده کند و از سویی مبتنی بر دانش و فرهنگ بومی و اسلامی باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد سیرجان به نقش بسیار مهم استادان اشاره کرد و گفت: مدیران گروه‌های آموزشی بازوان معاونت آموزشی و بازوان علمی دانشگاه هستند و باید با این معاونت همفکری کرده و در یک مسیر گام بردارند.

بازرگان بر ضرورت بهره‌وری آموزشی از طریق بهبود عملکرد استادان بر مبنای ارزشیابی مستمر و جامع توسط دانشجو برای ترم آینده تأکید کرد و گفت: هدف از این ارزشیابی ارائه بازخورد به استادان برای اصلاح، بهبود تدریس و ارتقای توانایی قضاوت عضو هیئت علمی و بررسی نقاط قوت و ضعف آموزشی است.

انتهای پیام/۴۰۷۸/

نظر شما