شناسهٔ خبر: 54782173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سمنان:

تکمیل مصلی سمنان ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد/ خیرین همراهی کنند

حجت الاسلام محسن فاطمی نیا گفت: برآورد ثابتی از هزینه کرده ها نمی توان ارائه کرد به جهت آنکه در مرحله عملیاتی قیمت ها بسیار متغییر خواهد بود، اما در یک برآورد کلی حدود 400 میلیارد تومان برای تکمیل نهایی این پروژه نیاز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محسن فاطمی نیا مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت با ابراز تاسف از نهضت مصلی سازی در سطح استان سمنان گفت: ساخت حجم وسیعی از مصلی ها در استان بدون در نظر گرفتن بودجه و با توجه به وسعت آن به نوعی تضییع بیت المال محسوب می شود و متاسفانه تمام این مصلی ها نیمه کاره رها شده و در حال فرسایش هستند.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سمنان در ادامه افزود: از سوی دیگر به جهت آنکه در مرکز استان جایگزین مناسبی برای برگزاری نماز جمعه وجود ندارد و مسجد امام(ره) هم عملا از نظر ایمنی و وسعت مکان مناسبی نیست از این رو ساخت یک مصلی مناسب ضروری محسوب می شود.

این مقام مسئول بودجه در نظر گرفته شده برای ساخت مصلی های سمنان را بسیار محدود دانست و افزود: در دولت گذشته متاسفانه هیچ بودجه ای برای ساخت مصلی لحاظ نشد، اما در دولت سیزدهم در مجموع برای تکمیل مصلی های سمنان، دیباج، شاهرود و شهمیرزاد  ۴ میلیارد تومان  بودجه در نظر گرفته شده است.

تکمیل مصلی سمنان نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان است

فاطمی نیا در خصوص برآورد هزینه نهایی مصلی شهرستان سمنان اظهار کرد: برآورد ثابتی از هزینه کرده ها نمی توان ارائه کرد به جهت آنکه در مرحله عملیاتی قیمت ها بسیار متغییر خواهد بود، اما در یک برآورد کلی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل نهایی این پروژه نیاز است.

وی اقدامات انجام گرفته در مصلی سمنان توضیح داد: بکار گیری سیستم صوتی مناسب و بستن درزهای انقطاع از اقدامات انجام گرفته در مصلی سمنان است و ایزوگام ۸ هزار متر از پشت بام و همینطور بکار گیری سیستم گرمایش وسرمایش مناسب و تاسیسات برق  نیز در دستور کار است.

این مقام مسئول از حجم گسترده کار در مصلی سمنان خبرداد و افزود: تکمیل تمام قسمت های مصلی سمنان از جمله پارکینگ، محوطه سازی، نصب شیشه ها، تاسیسات برقی و سیستم گرمایش و سرمایش مناسب از اولویت هایی است که تکمیل آن نیاز به همراهی خیرین دارد.

مسئول شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سمنان در رابطه با روند تکمیل مصلی شهمیرزاد ابراز کرد: متاسفانه با توجه به توریستی بودن شهر شهمیرزاد و افزایش جمعیت آن علی الخصوص در اواخر هفته نبود فضای مناسب برای نماز جماعت به شدت احساس می شود و از این رو تکمیل مصلی این شهر نیز در اولویت قرار دارد.

مصلی های شاهرود و دیباج پیشرفت خوبی دارد

وی با بیان اینکه مصلی دیباج پیشرفت خوبی داشته است، افزود: مراحل تکمیل مصلی دیباج به محله ای رسیده است که نماز جمعه به طور کامل در مصلی برگزار می شود، اما برخی نواقص آن مانند سیستم صوت و … در حال تکمیل است.

این مقام مسئول پیشرفت مصلی شاهرود را به نسبت سایر مصلی های استان در وضعیت مناسبتری دانست و ابراز کرد: ساختار مصلی شاهرود به دلیل همکاری بیشتر دست اندرکاران پیشرفت بیشتری دارد البته برخی نواقص هنوز پابرجاست و در تلاش هستیم با مرتفع شدن نواقص اقامه نماز جمعه از مسجد قلعه در شاهرود به مصلی این شهر منتقل شود.

انتهای پیام/

نظر شما