شناسهٔ خبر: 54781131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لزوم کنترل مرزهای خوزستان برای جلوگیری از ورود سویه‌های جدید کرونا

اهواز - ایرنا - رییس مرکز بهداشت خوزستان بر لزوم ادامه کنترل مرزهای خوزستان برای جلوگیری از ورود سویه‌های جدید کرونا تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

سیدمحمد علوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: هر چند ۸۰ درصد شهرهای کشور و بیش از ۹۰ درصد شهرهای خوزستان در حالت آبی قرار دارند اما باید بدانیم که این وضعیت شکننده است.

وی افزود: طبق آمار و گزارشات، خیز مجدد بیماری در دنیا شروع شده و موارد بیماری نسبت به هفته گذشته ۱۵ درصد افزایش یافته است. همچنین موارد بیماری در کشورهای اروپایی بزرگ بین ۳۰ تا ۷۰ درصد افرایش یافته که علت آن زیر واریانت‌های جدید اُمیکرون است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه در منطقه خاورمیانه و به ویژه همسایگان شرقی و غربی ما، موارد بیماری در حال افزایش است افزود: با توجه به ترددی که در مرزها صورت می گیرد احتمال ورود واریانت و زیرواریانت ها از این طریق وجود دارد لذا باید کنترل مرزها با شدت بیشتری انجام شود.

وی دلیل دیگر خیز بیماری را افت پوشش واکسیناسیون و ایمنی در کشور و خوزستان دانست و گفت: تاکنون بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده اما با این وجود پوشش ما نسبت به ماه‌های قبل ثابت مانده است. هم اکنون پوشش نوبت اول واکسیناسیون در خوزستان ۸۵ درصد،  نوبت دوم ۷۴.۳ و نوبت سوم ۳۴.۳ درصد است.

علوی گفت: طبق نظر سازمان جهانی بهداشت، بیماری کرونا مثل آنفولانزا شده و هر سال باید یک دُز واکسن تزرزق کنیم لذا توصیه می‌شود آنها که تا به حال واکسن نزده اند نسبت به این امر اقدام کنند همچنین کسانی که واکسیناسیون آنها کامل نیست دُزهای بعدی را دریافت کرده و آنها که واکسیناسیون کامل انجام داده اند برای سال ۱۴۰۱ یک دُز واکسن بزنند.

وی بیان کرد: لازم است که در کنار واکسیناسیون، شیوه نامه بهداشتی را رعایت کنیم که متاسفانه این روزها در خوزستان کمتر از ماسک استفاده می‌شود.

موارد شایعی از بیماری التور در خوزستان مشاهده نشده است

رییس مرکز بهداشت خوزستان در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون موردی از بیماری التور در استان مشاهده شده است گفت: تا به حال مواردی از بیماری شایع التور در استان پیدا نشده اما در مرز غربی کشور موارد التور در حال افزایش است بنابراین باید مراقبت لازم انجام شده و شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط به آب و مواد غذایی را رعایت کنیم.

هم اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و بقیه در وضعیت آبی کرونایی هستند.

نظر شما