شناسهٔ خبر: 54780550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

هفته افشای حقوق بشر آمریکایی در فارس ۲۰۰ برنامه برگزار می‌شود

زینب شهریاری

به گفته رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس، بیش از ٢٠٠ برنامه در سطح استان تحت عنوان برنامه‌های تبیینی، تبلیغی، فرهنگی و هنری در فضای حقیقی و مجازی به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد رضایی یکشنبه ٥ تیر در یک کنفرانس خبری که به مناسبت هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی برگزار شد، شعار این هفته که از ششم تیرماه آغاز می‌شود را "حقوق بشر آمریکایی، ترور، تحریم و توحش" عنوان کرد.

او عنوان کرد: نامگذاری این هفته به دلیل بروز حوادثی در دهه ۶۰ از جمله سوء قصد به مقام معظم رهبری، بمباران شیمیایی سردشت توسط صدام در سال ٦٦، شهادت رئیس زندان اوین در سال ٦٠، شهادت آیت الله صدوقی؛ نماینده امام و امام جمعه یزد، بمب گذاری دفتر حزب جمهوری اسلامی و شلیک مستقیم به هواپیمایی ایرباس جمهوری اسلامی ایران و شهادت ٢٩٠ مستقر خدمه این هواپیما بوده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: روز شمار این هفته نیز تحت عناوینی چون «حقوق بشر آمریکایی، یکجانبه گری، تحریم و تجاوز به حقوق ملت‌ها»، «حقوق بشر آمریکایی، جنابت جنگی و استفاده از سلاح‌های ممنوعه»، «حقوق بشر آمریکایی، خشونت سازمان یافته و ترور چهره‌های بین‌المللی مقاومت»، «حقوق بشر آمریکایی، نژاد پرستی و توهین به ادیان الهی»، «حقوق بشر آمریکایی، نفاق، جهالت و ترور حقیقت» و «حقوق بشر آمریکایی، خوی استکباری و شلیک به انسانیت» نامگذاری شده است.

رضایی خاطرنشان کرد: به مناسبت این هفته یکسری برنامه‌های تدوینی، هنری و ویزه برنامه‌هایی در فضای مجازی و نشست‌هایی در مساجد تحت عنوان سخنرانی پیش‌بینی شده است.

او برگزاری نشست هم اندیشی طلاب، روحانیون، خانواده شهدا و سایر اقشار مختلف با موضوع تحولات بنیادین ملی و بین‌المللی برگرفته از اندیشه‌های مقام معظم رهبری در روز دوشنبه ششم تیرماه در سالن همایش‌های اداره کل اوقاف فارس را از شاخص‌ترین این برنامه‌ها برشمرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس همچنین برگزاری مسابقه نقاشی کودکان با موضوع شکرانه سلامت تقدیم به رهبری با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، برپایی نمایشگاه عکس حقوق بشر آمریکایی توسط حوزه هنری و شهرداری، برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای هفتم تیرماه، نشست تخصصی با موضوع نماینده تراز انقلاب، قصه گویی توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و تجلیل از جانبازان و شهدای ایثارگر سراسر فارس را از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

رضایی از برگزاری مراسم بزرگداشت هفته قوه قضاییه و هفته بازخوانی و افشای حقوق بشر آمریکایی با سخنرانی آیت‌الله مرتضوی مقدم، رئیس دیوان عالی کشور هم خبر داد و گفت: حضور جانبازان شیمیایی در صدا و سیمای فارس، برگزاری نشست‌های بصیرتی، عطرافشانی و ادای احترام به مقام شهدا، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در ٧٦ نقطه و برگزاری نشست‌های مجازی با حضور شخصیت‌های مذهبی و دینی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته است.

انتهای پیام

نظر شما