شناسهٔ خبر: 54778473 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حمایت از تولید محصولات دانش‌بنیان حوزه سلامت برای جلوگیری از خروج ارز

در مجامع بین‌المللی، سلامت را با ۷ شاخص تعریف می‌کنند، عواملی که اگر نباشند؛ مفهوم سلامتی ابتر می‌ماند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا، در مجامع بین‌المللی، سلامت را با ۷ شاخص تعریف می‌کنند، عواملی که اگر نباشند؛ مفهوم سلامتی ابتر می‌ماند.
سلامت فیزیکی، ذهنی، عاطفی، محیط زندگی، اجتماعی، معنوی و شغلی؛ ۷ شاخصی است که تامین سلامتی را ذیل آنها میسر می‌دانند و عدم وجود یکی از آنها به این معنا است که سلامتی فرد تامین نیست. این مفهوم در دنیا ارتباط نزدیکی با خدمات درمانی و بهداشتی دارد و با اجرای طرح‌ها و تولید داروها و واکسن های مورد به دست می‌آید.
در دنیای امروز که شیوه تعاملات و تبادلات جهانی تغییر کرده؛ سلامتی رکن اصلی امنیت در کشورها محسوب می شود و این مفهوم می تواند عاملی شود برای فشار و تهدید کشورهایی که از این منظر توسعه نیافته اند و به بازارهای جهانی وابستگی زیادی دارند. همین مهم، باعث شده که همه کشورها در تکاپوی تامین سلامتی به شکلی مستقل و مبتنی بر توانمندی های بومی خود باشند.
بخش عمده‌ای از این هدف هم با تامین واکسن‌ها، داروهای شیمیایی و زیستی و تجهیزات بهداشتی و درمانی محقق می شود. در همین راستا ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب برنامه‌های حوزه سلامت، ۳ بسته حمایتی شامل داروهای زیستی(۲۰ محصول)، مواد اولیه دارویی(۱۵ محصول) و واکسن های انسانی(۷ محصول) را حمایت کرده است تا با کمک شرکت های دانش بنیان و خلاق، کشور را از تنگاناهای دارویی و درمانی نجات دهد.
این کار به کاهش ارزبری و رونق بازار محصولات ایران‌ساخت منجر و بخش بزرگی از نیازهای کشور با تولیدات داخلی پاسخ داده شده است.
انتهای پیام/

نظر شما