شناسهٔ خبر: 54777510 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

از زلاتان و رونالدو تا بازگشت آقای خاص/ احساسی‌ترین بازگشت‌های ستارگان دنیای فوتبال به خانه +عکس

به بهانه بازگشت احتمالی پل پوگبا به یوونتوس و روملو لوکاکو به اینترمیلان به بررسی برخی انتقال‌های احساسی در دنیای فوتبال می پردازیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، پل پوگبا پس از 6 سال بازی در منچستریونایتد در آستانه بازگشت به یوونتوس قرار گرفته و تصمیم دارد تا در سری‌آ روزهای درخشان خود را تکرار کند.

بازگشت ستاره فرانسوی به یووه باعث شد تا در گزارشی در خصوص انتقال‌های احساسی و بازگشت بازیکنان به خانه در قرن 21 صحبت کنیم.

*روملو لوکاکو

ستاره بلژیکی داستانی مشابه با پل پوگبا دارد. لوکاکویی که با 105 میلیون یورو تابستان پیش از اینترمیلان به چلسی پیوست، اصلا نتوانست در حد انتظارات ظاهر شود و به همین خاطر در آستانه بازگشت به سری‌آ قرار دارد.

مهاجم بلژیکی که نقشی مهم در قهرمانی اینترمیلان ایفا کرد، در فصلی که گذشت در تیم چلسی نیمکت نشین بود تا یکی از بدترین انتقال‌های تاریخ لیگ برتر نام گیرد.

*کریستیانو رونالدو

سال پیش و در روزهایی که فصل فوتبال اروپا به تازگی آغاز شده بود، کریستیانو رونالدو به منچستریونایتد بازگشت تا مهمترین انتقال نقل و انتقالات تابستان گذشته نام گیرد.

رونالدو در منچستریونایتد به جامی نرسید ولی عملکردی خوب از خود به جا گذاشت و حالا قرار است فصل آینده پروژه احیای تیم با تن‌هاگ را رهبری کند.

*آنتوان گریزمان

ستاره فرانسوی با داستان‌ها و حواشی مختلف سال 2019 با 120 میلیون یورو از اتلتیکو به بارسلونا پیوست ولی به یکی از انتقال‌های ضعیف این تیم بدل شد. گریزمان نتواست روزهای خوب خود در مادرید را در بارسلونا تکرار کند و به همین خاطر با قراردادی قرضی به اتلتیکو بازگشت تا بتواند در تیم سابق خود از نام از دست رفته خود، دفاع کند.

*جان لوییجی بوفون

بوفون با خداحافظی دراماتیک از جمع یوونتوس جدا شد و برای یک فصل به پاری سن ژرمن پیوست. در فرانسه و در لیگ قهرمانان اروپا یکی از دلایل حذف تیم مقابل منچستریونایتد مبدل شد و دست از پا درازتر به تورین بازگشت تا 2 سال دیگر را در تیم سابق خود سپری کند.

بوفون که بازیگری خود را از پارما در سال 1995 آغاز کرده بود، تابستان پیش به پارما بازگشت تا در سری‌ب به تیم خود کمک کند.

*گرت بیل

ستاره ولزی که به دلیل حواشی در تیم رئال مادرید و اختلاف با زیدان به یک نیمکت نشین و ستاره فراموش شده بدل شده بود، به تاتنهام بازگشت تا بتواند پیش از مسابقات انتخابی جام جهانی دوباره به روزهای خوب خود بازگردد و بتواند به تیم ملی کشورش کمک کند.

گرت بیل به تاتنهام بازگشت و عملکرد خوبی در یک فصل برای تیم انگلیسی انجام داد. او در تاتنهام خود را به دنیا نشان داده بود و توانسته بود و گران‌ترین بازیکن دنیا در سال 2013 شده بود.

ستاره ولزی به تیم ملی کشورش نیز کمک کرد تا به جام جهانی برسد و رقیب تیم ملی کشورمان شود. او پس از 8 سال از رئال مادرید جدا شد و بامداد امروز به تیم آمریکایی لس آنجلس اف‌سی پیوست.

*وین رونی

رکورددار گلزنی در منچستریونایتد نیز بازگشتی زیبا در فوتبال انگلیس رقم زد و دوباره به عضویت باشگاه اورتون درآمد.

رونی که فوتبالش را در اورتون آغاز کرده بود، در سال 2017 و پس از 13 سال جدایی به مرسی‌ساید بازگشت و اتفاقا توانست گل‌های زیبا و به یادماندنی به ثمر برساند.

او در دیدار مقابل وستهام هت‌تریک کرد تا یکی از جذاب‌ترین لحظات فصل را رقم بزند.

*تیری هانری

یکی از لحظات ماندگار در دنیای فوتبال ، گلزنی تیری هانری برابر لیدز در جام حذفی فوتبال انگلیس بود.

ستاره فرانسوی که از سال 1999 تا 2007 درخشان‌ترین روزهای آرسنال را رقم زد، پس از 5 سال و در سال 2012 به کمک آرسن ونگر آمد تا در میان جام ملت‌های آفریقا به توپچی‌ها کمک کند.

ونگر از هانری که در آن زمان در آمریکا توپ می‌زد، درخواست کرد که به آرسنال بازگردد زیرا به دلیل آغاز جام ملت‌های آفریقا برخی بازیکنان آرسنال به تیم ملی بازگشته بودند. هانری به امارات بازگشت تا با گلزنی خود، گل‌های درخشان در هایبری را زنده کند.

*زلاتان ایبراهیموویچ

سوپر ایبرا وقتی به میلان بازگشت، قول قهرمانی به هواداران روسونری داد. او به قولش وفا کرد و باعث شد تا میلان پس از 11 سال دوباره فاتح اسکودتو شود.

*شینجی کاگاوا

ستاره ژاپن نیز پس از اینکه نتوانست در منچستریونایتد عملکرد خوب بوندس لیگا را تکرار کند، به دورتموند بازگشت تا به ستاره یورگن کلوپ بدل شود.

کاگاوا 5 سال دیگر در دورتموند بازی کرد و توانست یکی از مهره‌‌های اصلی تیم برای قهرمانی در جام حذفی 2017 لقب گیرد.

*دیدیه دروگبا

مهاجم افسانه‌ای چلسی که نقشی پررنگ در قهرمانی این تیم در لیگ قهرمانان اروپا داشت، سال 2014 دوباره به تیم بازگشت.

او پس از اینکه 2 سال در ترکیه و چین توپ زد، با درخواست مورینیو به لیگ برتر بازگشت تا انتقالی احساسی را برای هواداران فوتبال رقم زند.

*ماریو گوتزه

سوپرماریوی آلمان که گل قهرمانی کشورش در جام جهانی را به ثمر رساند، به بایرن مونیخ رفت تا روزهای درخشان خود را تداوم بخشد ولی اصلا چنین اتفاقی نیفتاد و ستاره آلمان خیلی زود از صحنه فوتبال محو شد.

در سال 2016 ، گوتزه پس از اینکه دیگر نمی‌توانست در بایرن مونیخ بازی کند، به دورتموند بازگشت تا بتواند خود را ثابت کند.

*سسک فابرگاس

پس از قهرمانی اسپانیا در جام جهانی 2010 ، بازیکنان بزرگ تیم ملی مثل پویول، پیکه، ژاوی و اینیستا ، پیراهن بارسلونا را بر تن فابرگاس کردند تا این بازیکن پس از مدت‌ها به خانه بازگردد.

فابرگاس که در آکادمی بارسلونا نقشی پررنگ داشت با درخواست ونگر به انگلیس رفت تا ستاره آرسنال لقب گیرد.

او سال 2011 به بارسلونا بازگشت و با لیونل مسی همکاری فوق‌العاده‌ای را به نمایش گذاشت.

*ژوزه مورینیو

در دنیای مربیگری می‌توان گزینه‌های زیادی را نام برد ولی مورینیو شاید یکی از جذاب‌ترین بازگشت‌های تاریخ فوتبال را به ثبت رساند.

آقای خاص که در سال 2004 ، سرنوشت باشگاه چلسی را تغییر داد، در سال 2014 به استمفورد بازگشت تا با کمک ادن هازارد یک قهرمانی دیگر برای آبی‌ها بدست آورد.

انتهای پیام/

نظر شما