شناسهٔ خبر: 54771868 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آلومینیوم اراک؛ رکورددار تساوی و ناکامی/ وقتی رحمتی یک جام از پرسپولیس گرفت

تیم فوتبال آلومینیوم اراک در لیگ برتر فصل گذشته با دو سرمربی توانست 7 برد به دست بیاورد و با 16 تساوی رکورددار تساوی و البته ناکامی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، تیم فوتبال آلومینیوم اراک لیگ برتر فصل گذشته را با رتبه هشتمی به پایان رساند و درست در وسط جدول لیگ برتر ایستاد، 37 امتیاز، 7 برد، 16 تساوی و 7 باخت حاصل کار تیم استان مرکزی در لیگ برتر بیست و یکم بود. جالب است که این 7 برد با دو سرمربی در طول فصل به دست آمد. ابتدا رسول خطیبی 5 برد در 9 هفته ابتدایی لیگ برتر به دست آورد و بعد از آن تیم آلومینیوم روی نوار ناکامی قدم برداشت. 

رسول خطیبی البته در جام حذفی موفقیت بزرگی را برای اراکی‌ها رقم زد و با شکست دادن سپاهان اصفهان، گام بزرگی برای فینالیست شدن آلومینیوم اراک برداشت. هرچند او در بازی نیمه‌نهایی مقابل پرسپولیس دیگر هدایت این تیم را برعهده نداشت. رسول خطیبی تا لحظه آخری که در تیم آلومینیوم حضور داشت از بازیکنان تیمش تعریف کرد و همواره معتقد بود بازیکنان آلومینیوم قادرند کارهای بزرگی رقم بزنند. با این حال تیم خطیبی از هفته هفدهم تا بیست و دوم لیگ برتر 5 باخت دیگر متحمل شد تا اراکی‌ها سیدمهدی رحمتی را در روز 22 اسفند جایگزین خطیبی کنند. این در حالی بود که خطیبی در روز 3 بهمن اعلام کرد فهرست بازیکنان موردنظر و خروجی‌اش را به باشگاه داده است!

سیدمهدی رحمتی هم تمام تلاشش را کرد تا آلومینیوم شرایط مناسبی در لیگ برتر پیدا کند و این مربی هم با 2 برد مقابل تراکتور و نفت آبادان و 5 مساوی توانست یازده امتیاز دیگر به جمع اندوخته‌های تیم اراک اضافه کند و حتی پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی شکست داد تا تیمش به فینال برسد. بعد از این برد بود که شبکه استانی نماهنگ برطبل شادانه بکوب را پخش کرد!  مدیران باشگاه نیز برای کادرفنی و بازیکنان به مناسبت صعود به فینال پاداش 700 میلیون تومانی در نظرگرفتند و امیدوار بودند که با این پاداش چشمگیر قهرمان جام حذفی شوند که این تیم در دیداری جنجالی مقابل آلومینیوم اراک شکست خورد. 

جنجال‌های فینال حذفی بیشتر به زمان قبل از مسابقه و انتخاب رختکن میهمان و میزبان در ورزشگاه آزادی ختم شد و منجر به 3 شکایت آلومینیوم اراک از ساکت الهامی سرمربی وقت نساجی شد. شکایت‌هایی که البته تغییری در نتیجه بازی نداشت. به هر حال آلومینیوم اراک رکورددار تساوی در لیگ برتر و شکست دهنده پرسپولیس در جام حذفی در فصل گذشته شد تا این تیم اراکی شرایط مناسبی داشته باشد. رحمتی فصل گذشته توانست یک جام قهرمانی را از پرسپولیس و گل‌محمدی بگیرد. البته آلومینیوم اراک هم با 13 هفته بدون برد رکورددار ناکامی در لیگ برتر هم شد.

آلومینیوم در پایان فصل مدیرعاملش را هم تغییر داد و محمد رجائیان جانشین حمید محرابی شد؛ اما سرمربی تیم تغییر نکرد. سیدمهدی رحمتی برای دو فصل دیگر سرمربی این تیم است و اولین خرید آلومینیوم هم  امین جهان کهن از تیم مس کرمان بود. این در حالی است که پیش از این گفته می‌شد سیدمهدی رحمتی به دنبال بستن یک تیم پرستاره است اما در نهایت اعلام شد که این باشگاه بازیکن خارجی جذب نخواهد کرد! باید دید فصل آینده آلومینیوم اراک که محصول تفکرات رحمتی سرمربی جدید و جوان خود است در لیگ برتر چگونه ظاهر خواهد شد زیرا این تیم که هشتم شد حاصل تیم بستن رسول خطیبی بود. 

انتهای پیام/

نظر شما