شناسهٔ خبر: 54770884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در پی ابتلا به بیماری حاد گوارشی؛

دانشجویان خوابگاهی در اراک به صورت سرپایی درمان شدند

علی فرقانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تمامی دانشجویان مبتلا به بیماری حاد گوارشی در دانشگاه علوم پزشکی اراک به صورت سرپایی درمان شدند.

صاحب‌خبر -

دکتر سیدمحمد جمالیان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به شایع شدن بیماری گوارشی در کشور اظهار کرد: اکثر بیماران مبتلا به بیماری حاد گوارشی با علائم حالت تهوع و دل پیچه و برخی نیز اسهال و تب خفیف به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

وی بیشترین افراد مراجعه کننده به درمانگاههای استان را بیماران گوارشی بیان کرد و افزود: از چند روز گذشته در دو خوابگاه دانشجویی از بین ۱۱ خوابگاه موجود دانشگاه علوم پزشکی مواردی از بروز بیماری حاد گوارشی در بین دانشجویان مشاهده شده است که در شب گذشته آمار مبتلایان بیشتر و این بیماری تشدید پیدا کرده بود.

وی با اشاره به اینکه در بین سایر خوابگاه های دانشجویی تاکنون مواردی از این بیماری گزارش نشده است، اظهار کرد: با شیوع این بیماری، با حضور متخصصین و فوق تخصصین عفونی جلسه‌ای تشکیل و راهکارهای مقابله و پیشگیری از شیوع بیماری مطرح شد و بلافاصله توسط کارشناسان بهداشتی از آب و غذاهای مصرفی دانشجویان نمونه برداری شد و هیچ مشکلی از نظر آب و غذا وجود نداشت گرچه این اطمینان وجود داشت که شیوع این بیماری مرتبط با آب و غذا نیست چرا که در سایر خوابگاه ها موردی مشاهده نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: اکثر افراد مبتلا به این بیماری چه مردم عادی و چه دانشجویان ظرف مدت ۲۴ ساعت تحت درمان قرار گرفته و با تزریق سرم و تجویز دارو وضعیت جسمی آنها رو به بهبودی بوده و حال عمومی مبتلایان مساعد است.

وی از مردم خواست به محض مشاهده علائم این بیماری گوارشی به هیچ وجه داروی آنتی بیوتیک مصرف نکنند چرا که این بیماری ویروسی است و توصیه می‌شود چنانچه حالت تهوع شدید ندارد صرفا به خوردن مایعات اکتفا کنند تا بهبودی حاصل شود و در صورت شدت بیماری و تهوع شدید به مراکز درمانی مراجعه کنند.

دکتر جمالیان با اشاره به شیوع این بیماری در سطح استان مرکزی از دو هفته گذشته گفت: آمار مبتلایان به این بیماری در دو خوابگاه دانشجویی از بین ۱۱ خوابگاه زیاد نیست و هیچ بیماری بستری نشده و تمامی مبتلایان به صورت سرپایی درمان شدند.

وی به مردم توصیه کرد حتما با شستشوی مرتب دست و صورت و رعایت بهداشت فردی از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند.

انتهای پیام

نظر شما