شناسهٔ خبر: 54762708 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اداره کل بازرسی مانع جذب ۵۳۵ نیروی غیرمجاز در دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد شد

یاسوج- ایرنا- بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از جذب ۵۳۵ نیروی غیر مجاز در دستگاه های اجرایی استان جلوگیری شد و این ادارات ملزم به برگزاری آزمون برای جذب نیرو شدند.

صاحب‌خبر -

محمد مهدی صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: جذب نیروهای غیر متخصص و ناکارامد در دراز مدت مشکلات عدیده ای برای دستگاه های اجرایی ایجاد خواهد کرد.

وی افزود: در چندین دستگاه دولتی استان نیروها با زد و بند مدیر و غیرقانونی جذب می شدند که سازمان بازرسی با جدیت برای برخورد با این تخلف ورود پیدا کرده است.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: به منظور جلوگیری از استخدام های غیر قانونی، ۲۴ پرونده کیفرخواست برای مدیران استانی صادر شده است.

صالحی تاکید کرد: همچنین تعیین تکلیف نیروهای غیرقانونی و مازاد ادارات در دستور کار سازمان بازرسی قرار گرفته که در این رابطه یکی از ادارات قصد برگزاری آزمون استخدامی به صورت کشوری را داشت که تا تعیین تکلیف نیروهایش اجازه برگزاری آزمون به آن دستگاه داده نشد.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: استان چالش های اساسی در زمینه اراضی منابع طبیعی و محیط زیست، ناکارآمدی در حوزه اداری، طولانی شدن روند پروژه‌های عمرانی استان، ضعف سرمایه‌گذاری و تولید و آمار بالای بیکاری، وضعیت نامناسب خدمات شهری، اختلال در انجام وظایف خدمات تولیدی شرکت نفت و گاز گچساران دارد.

صالحی افزود: برخی مدیران در روند نظارت به موقع اهمال می کنند و نیاز سنجی های لازم از سوی متولیان و اجرای درست طرح آمایش سرزمینی رعایت نمی شود.

وی تاکید کرد: رویه سازمان بازرسی تغییر یافته و نظارت و پیشگیری اساسی آن است که پس از  بازرسی و رسیدگی به تخلفات و جرائم مورد بررسی قرار می گیرد.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این سازمان ۲ سیستم کاملا الکترونیک شامل سامانه رسیدگی به شکایات مردمی و سامانه گزارشگران فساد دارد که سال گذشته یک هزار و ۶۹۵ مورد در سامانه شکایات مردمی و ۸۲۰ مورد گزارش فساد گزارشگران ثبت شده است.

صالحی عنوان کرد: به تمامی این شکایت رسیدگی و اقدامات لازم انجام شد و علاوه بر آن ها به ۴۱۰ شکایت که به صورت دستی به سازمان بازرسی ارسال شده بودند، رسیدگی شد.

بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: آبان ماه سال گذشته تاکنون، ۸۲ جلسه آسیب شناسی و آموزشی برای مدیران تازه منصوب شده استان برگزار شده و علاوه بر تشریح آسیب‌های آن اداره، راهکارهای لازم به آن ها ارائه شد.

نظر شما