شناسهٔ خبر: 54755351 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

فرهاد مجیدی | فرهاد مجیدی بیوگرافی | فرهاد مجیدی زندگینامه

واکنش عجیب فرهاد مجیدی نسبت به سرمربی جدید استقلال!

فرهاد مجیدی بلاخره نسبت به انتخاب جدید استقلال برای سرمربی گری این تیم واکنش نشان داد!

صاحب‌خبر -

فرهاد مجیدی از پیشکسوتان معروف و مشهور فوتبال است. فرهاد مجیدی مدت زیادی بازیکن تیم استقلال بود. فرهاد مجیدی سپس مربی‌گری تیم استقلال را به عهده گرفت. فرهاد مجیدی توانست تیم استقلال را بدون باخت در لیگ برتر امسال به قهرمانی برساند. فرهاد مجیدی حالا سرمربی‌گری تیم اماراتی اتحاد کلباء را پذیرفته. فرهاد مجیدی در این تیم دست به اصلاحاتی اساسی زده است.

فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی: آقای ساپینتو، به تیم بزرگی آمدی!

به گزارش برنا به نقل از خبرگزاری مهر، بعد از بیست روز از جدایی فرهاد مجیدی سرمربی فصل گذشته استقلال که با این تیم توانست ضمن ثبت آمارهایی فوق‌العاده به مقام قهرمانی بیست و یکمین دوره لیگ برتر برسد، سرانجام مدیران باشگاه استقلال در پی مذاکراتی طولانی با گزینه‌های مختلف انتخاب نهایی خود را انجام داده و ریکاردو ساپینتو مربی ۴۹ ساله و پرتغالی را به عنوان جانشین وی معرفی کرده روز چهارشنبه نیز این مربی را رسماً معارفه کردند.

فرهاد مجیدی سرمربی سابق آبی پوشان که هدایت تیمی از کشور امارات را بر عهده دارد با انتشار پیامی انتخاب ساپینتو پرتغالی را به عنوان جانشین خودش در استقلال تبریک گفت و برای او آرزوی موفقیت کرد.

در این پیام که در فضای مجازی منتشر شد آمده است: «تبریک به آقای ساپینتو برای حضور در فوتبال ایران و تیم بزرگ استقلال.

از صمیم قلب آرزو دارم ایشان با حمایت صمیمانه و یکدلی هواداران، بازیکنان و مدیریت باشگاه موفقیت‌های بزرگی در استقلال به دست بیاورند.

همچون همیشه آرزوی بهترین‌ها را برای استقلال محبوب دارم. به امید تکرار قهرمانی.»

بیوگرافی فرهاد مجیدی

فرهاد مجیدی در یک خانواده اصیل با وضعیت مالی و اجتماعی خوب متولد شد. پدر او کارمند ارتش بود. او دو خواهر و یک برادر کوچک‌تر به نام فرزاد دارد.فرزاد مجیدی نیز از بازیکنان فوتبال کشور است که در تیم‌های استقلال و نساجی مازندران سابقه بازی دارد. مادرش به طور کلی مخالف حضور او در میادین فوتبال بود اما پدرش از همه نظر یار و پشتیبان او بود. 

فرهاد مجیدی

ورود فرهاد مجیدی به دنیای فوتبال

فرهاد از کودکی عاشق فوتبال بود و فعالیت خود رااز تیم های پایه آغاز کرد. اولین تیم رسمی و تقریباً مطرح او جوانان کشاورز بود. تیمی که با کمبود امکانات مواجه بود اما با این حال این مساله باعث نشد تا فرهاد مجیدی فوتبال را کنار بگذارد.

حضور فرهاد مجیدی در استقلال

فرهاد مجیدی پس از درخشش در تیم بزرگسالان بهمن در سال ۱۳۷۶ و در سن ۱۹ سالگی  به استقلال تهران پیوست. شم بالای گلزنی و هوش فوق العاده او باعث شد که به یکی از موفق ترین و محبوب ترین بازیکنان آن زمان استقلال تبدیل شود. به واقع می توان از فرهاد مجیدی به عنوان یکی از ستاره های اواخر دهه هفتاد نام برد. مجیدی سال‌ها برای استقلال بازی کرد و همین مساله باعث شد که حتی امروز محبوبیت خاصی بین هواداران استقلال داشته باشد.

فرهاد مجیدی

بازی فرهاد مجیدی در تیم‌های الاهلی و العین امارات

فرهاد مجیدی پس از الوصل به الاهلی رفت. در آنجا نیز بازی‌های خوبی به نمایش گذاشت. در سال ۲۰۰۳ به عنوان بازیکن قرضی به تیم العین امارات پیوست تا در جام باشگاه‌های امارات به میدان برود. او آن سال در بازی نیمه نهایی جام باشگاه های آسیا و در برابر دالیان درخشید و به یک قهرمان تبدیل شد.گل رویایی فرهاد مجیدی در آن بازی العین را به فینال جام باشگاهای آسیا برد و در آخر او با العین قهرمانی در آسیا را تجربه کرد. او دوباره به الاهلی پیوست. فرهاد مجیدی در طول مدت حضور در الاهلی حدود ۱۳۰ گل برای این تیم به ثمر رساند و در سال ۲۰۰۶ با این تیم قهرمان لیگ امارات شد.

بازگشت فرهاد مجیدی به استقلال

فرهاد مجیدی سرانجام در سال ۸۶ یعنی لیگ هفتم حرفه ای با مدیریت  فتح ا… زاده و سرمربیگری مرحوم ناصر حجازی پس از حدود شش سال دوری به فوتبال ایران برای بار سوم به استقلال بازگشت. او در حالی به استقلال پیوست که مدیران پرسپولیس نیز به دنبال جذب او بودند.

فرهاد مجیدی پس از رفت و آمدهای فراوان بلاخره کارت آی تی سی خود را دریافت کرد تا این روزها به عنوان شاه مهره آبی ها از او یاد شود. در این بین می توان گل او به علیرضا حقیقی، دروازه بان وقت پرسپولیس، در دربی را که در نهایت با پیروزی تیم استقلال همراه شد را مهم ترین اتفاق دوره ی دوم حضور فرهاد مجیدی در ایران بدانیم.

فرهاد مجیدی

خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال

سرانجام فرهاد مجیدی در روز هفتم آبان ماهِ سال ۱۳۹۲ در بازی مقابل مس کرمان، در حالی که پیراهن تیم محبوب خود، استقلال را به تن داشت و به سکوهای خالی بوس می فرستاد، از دنیای فوتبال خداحافظی کرد. اندک هواداران استقلالی حاضر در ورزشگاه، خداحافظی «شاه فرهاد» که لقب فرهاد مجیدی در استقلال بود، را یکی از عذاب آورترین روزهای عمرشان دانستند و به گریه و زاری در ورزشگاه پرداختند.

فرهاد مجیدی در قامت مربی باشگاه استقلال

بعد از اتمام دوران بازیگری مجیدی در چند نوبت مختلف شایعاتی مبنی بر حضور وی بر روی نیمکت استقلال بعنوان مربی یا سرمربی به گوش رسید. اولین بار در فصل ۹۵–۱۳۹۴ شایعاتی مبنی بر حضور وی به عنوان جانشین پرویز مظلومی در رسانه ها پخش شد.سال های بعد نیز نام وی همواره در بین نامزدهای مربی گری در استقلال شنیده می شد. با حضور وینفرد شفر به عنوان سرمربی استقلال در هفته های نخست فصل ۹۷–۱۳۹۶ نام وی باز هم به عنوان دستیار شفر مطرح شد.

سرانجام در نیم فصل ۹۸–۱۳۹۷ وی به عنوان مربی تیم استقلال برگزیده شد تا بعد از سال ها دوری از استقلال وی این بار به عنوان مربی به این تیم بپیوندد. در ادامه فصل و به دنبال نتایج ضعیف شفر وی از کار برکنار شد و فرهاد مجیدی روز نهم اردیبهشت ۱۳۹۸ به عنوان سرمربی موقت تا پایان فصل برگزیده شد تا وی به سرعت نخستین تجربه مربی گری خویش را آغاز نماید.

فرهاد مجیدی - سرمربی استقلال

سرمربی تیم ملی امید

فرهاد مجیدی در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ از جانب مهدی تاج، رئیس وقت فدراسیون فوتبال به عنوان سرمربی تیم ملی امید معرفی شد. اما در نهایت بخاطر اختلاف با حمید استیلی در ۱۱ مهر ۹۸ استعفا داد.فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی جدید تیم فوتبال استقلال، جانشین آندره آ استراماچونی شد.

پس از این که مذاکرات استقلال با آندره‌ آ استراماچونی برای برگشت او بی اثر ماند، مدیران باشگاه سراغ دی بیاسی دیگر مربی ایتالیایی رفتند و حتی با او نیز به توافق رسیدند. مسئولان استقلال در پایان به این نتیجه رسیدند که فعلا گزینه خارجی نمی تواند به این تیم کمک کند و به همین دلیل دوباره سراغ گزینه داخلی رفتند که گزینه اول فرهاد مجیدی بود.اگر چه مجیدی از هدایت استقلال انصراف داده بود، اما مسوولان باشگاه بار دیگر با او مذاکره کرده و طبق توافقات قبلی از او خواستند که سرمربی استقلال شود.

نظر شما