شناسهٔ خبر: 54755332 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

شهردار سنندج:

مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز از اولویت مهم شهرداری سنندج است

فرانک کیانپور

شهردار سنندج گفت: مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از اولویت مهم شهرداری سنندج است.

صاحب‌خبر -

 سیدانور رشیدی، امروز در جریان بازدید سرزده رییس سازمان بازرسی استان کردستان از بخش های مختلف شهرداری منطقه یک سنندج، اظهار کرد: شهرداری سنندج و کل شهرداری ها در سال ۱۳۰۱ تاسیس شده است و از همان زمان تاکنون به صورت سنتی و در جایگاه بلدیه مدیریت شده است.

وی افزود: تلاش در راستای تحقق شهرداری الکترونیکی یکی از مهمترین دغدغه های ما در مجموعه شهرداری است و این مهم در سازمان فاوا با حضور نیروی انسانی جوان های متخصص دنبال می شود.

شهردار سنندج افزود: برنامه ما خارج کردن مدیریت در شهرداری مرکزی و شهرداری های مناطق از حالت سنتی است و در این راستا با تمام توان و بهره گیری از همه ظرفیت ها تلاش خواهیم کرد.

رشیدی با بیان اینکه معتقدیم شهرداری الکترونیک نقش بسزایی در ارتقای سطح خدمات، شفاف سازی عملکرد، کاهش فساد اداری و غیره دارد، گفت: خدمت به شهروندان و ارتقای سطح رضایتمندی جامعه و توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر از مهمترین اولویت های مدیریت فعلی شهرداری سنندج است.

وی به برخی موانع و محدودیت های ناشی از قوانین و ضرورت بروزرسانی قوانین با توجه به بالا رفتن سطح انتظارات جامعه اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات ما در انجام برخی از وظایف و انتظاراتی که مردم دارند محدودیت هایی است که قوانین بروزرسانی نشده ایجاد کرده است انتظارات مردم با قوانین موجود همخوانی ندارد.

به گفته شهردار سنندج، مشکلات شهرداری مناطق با یکدیگر فرق می کند برای مثال ما در شهرداری منطقه یک و بافت ناکارآمد شهری با مشکل زمین های قولنامه ای و موانع قانونی صدور پروانه ساخت مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه از آذر ماه سال گذشته بر اساس قانون صدور پروانه برای اراضی قولنامه ای قطع شده است، گفت: متاسفانه قوانین به روز رسانی نشده در مسیر پاسخگویی به انتظارات مردم مانع ایجاد کرده است.

 شهردار سنندج، در ادامه با تقدیر از دستگاه قضا در زمینه حمایت از شهرداری در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در سنندج، گفت: دادگستری استان در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز مانند اهرم بسیار قوی عمل و خوشبختانه بازخورد و خروجی بسیار خوبی را در این حوزه طی چند ماه اخیر شاهد بوده ایم.

وی افزود: عزم شهرداری سنندج در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز جزم است و در این راستا حتی یک گام از مواضعی که داریم عقب نشینی نمی کنیم.

رشیدی، اضافه کرد: در حوزه رفع مشکلات ترافیکی نیز چندین پروژه عمرانی موثر در سطح شهر اجرا می شود که کار مطالعاتی آن به پایان رسیده و به زودی وارد فازهای بعدی اجرای این طرح ها خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری سنندج با وجود تمام مشکلات به لحاظ کمبود درآمد و غیره تمام توان خود را برای ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم به کار گرفته است چرا که خود را خادم شهروندان می دانیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما