شناسهٔ خبر: 54755204 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بافت تاریخی بوشهر بازسازی می‌شود+ تصاویر

بافت تاریخی بوشهر با قدمت بیش از ۲ قرن یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری این شهر ساحلی است که بازسازی و مرمت ساختمان‌های این بافت یکی از برنامه‌های مهم میراث فرهنگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازبوشهربافت تاریخی بوشهر نقش مهمی در تبیین جایگاه مهم فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی این استان ساحلی دارد و تاکنون 85 ساختمان‌های این بافت تاریخی در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

بافت تاریخی بوشهر هویت تاریخی این آب و خاک و زیبایی‌های آن برای هر بیننده جذاب است، هویتی که برای حفاظت و حراست از آن باید بیش از پیش برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه بوشهر بر توجه به احیای بافت تاریخی بوشهر تأکید کرد و اظهار داشت: این بافت از جهات گوناگون از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است که باید در احیا آن تلاش شود.

ضرورت بازسازی و احیا عمارت‌ها، ساختمان‌ها و توسعه زیرساخت‌های

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به اینکه بافت تاریخی بندر بوشهر هویت فرهنگی، تجاری و تمدنی این بندر است گفت: بازسازی و احیا عمارت‌ها، ساختمان‌ها و توسعه زیرساخت‌های بافت تاریخی بندر بوشهر ضروری است.

وی بافت تاریخی بوشهر را بخشی از تاریخ باشکوه این استان دانست و بیان کرد: این بافت با ارزش باید در ابعاد گوناگون حفظ شود و زندگی در آن جریان داشته باشد.

در بافت تاریخی بوشهر بیش از 800 بنا با قدمت بالای 2 قرن وجود دارد

معاون میراث‌ فرهنگی استان بوشهر نیز با بیان اینکه بافت بوشهر دارای جاذبه‌های مهمی در حوزه‌های معماری، شهرسازی، درب و پنجره است افزود: ساختمان‌های بافت تاریخی بوشهر از چنان معماری زیبایی برخوردار است که ضمن تقارن احساسی به جای تقارن قدرتمند هندسی، سمفونی رنگ‌ها در درب و پنجره‌های آن نمودار است.

نصرالله ابراهیمی با اشاره به احیای بافت تاریخی بوشهر تصریح کرد: در بافت تاریخی بوشهر بیش از 800 بنا با قدمت بالای 2 قرن وجود دارد که این عمارت‌ها در زمینی به وسعت 38 هکتار ساخته شده است.

وی از آغاز عملیات مرمت موزه مردم‌شناسی در بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: موزه مردم‌شناسی در عمارت طاهری، که یکی از ساختمان‌های شاخص و ارزشمند بافت تاریخی بوشهر است جانمایی شده که عملیات اجرایی مرمت و بهسازی این‌ ساختمان آغاز می‌شود.

معاون میراث‌فرهنگی استان بوشهر افزود: این موزه در نوار ساحلی شهر بوشهر قرار دارد و در طول سال مورد بازدید علاقمندان است و تلاش می‌شود در راستای بهسازی عمارت کار استحکام بخشی، مرمت دیواره‌ها، سرویس‌های بهداشتی و رنگ‌آمیزی درب و پنجره انجام شود.

ابراهیمی، بافت بوشهر را یک پهنه ارزشمند تاریخی نامید و بیان کرد: این بافت نیازمند حفاظت است و برای مرمت موزه مردم‌شناسی 1.2 میلیارد ریال برآورد هزینه شده است.

اختصاص اعتبارات لازم برای احیا بافت بوشهر

رئیس شورای شهر بوشهر نیز از احیای بافت تاریخی بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا طرح‌‌های مهم زیرساختی اجرا شده و از فعالان بخش گردشگری، فرهنگی و تفریحی برای اجرا طرح‌های مختلف در بافت تاریخی بوشهر حمایت می‌شود.

جعفر پورکبگانی از اختصاص اعتبارات لازم برای احیا بافت بوشهر خبر داد و بیان کرد: در راستای احیا بافت تاریخی بوشهر شهرداری اعتبارات ویژه‌ای برای  این بافت اختصاص داده شده است.

وی به زیرساخت‌های اجرا شده در بافت تاریخی بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: برای احیای بافت تاریخی بوشهر اقداماتی در زمینه کف‌سازی و مبلمان شهری صورت گرفته و دستگاه‌های خدمات‌رسان طرح‌هایی برای ایجاد زیرساخت‌ها در بافت فرهنگی تاریخی اجرا کرده‌اند.

میراث فرهنگی و گردشگری , میراث فرهنگی و گردشگری , میراث فرهنگی و گردشگری , میراث فرهنگی و گردشگری , میراث فرهنگی و گردشگری , میراث فرهنگی و گردشگری ,

انتهای پیام/190/ی

نظر شما