شناسهٔ خبر: 54755150 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سردار هادیانفر در گفت‌وگو با آنا؛

حذف قبض‌های کاغذی جرائم رانندگی در آینده نزدیک/ هوشمندسازی و استفاده از فناوری چه تاثیری در مدیریت ترافیک دارد؟

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: زیرساخت‌های امروز کشور کشش و گنجایش بیش از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه را ندارد و ما باید شرایطی را به وجود آوریم که متناسب با زیرساخت‌ها از فناوری‌های نوین استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه انتظامی گروه جامعه خبرگزاری آنا، درباره هوشمند سازی پلیس و تاثیر آن در روند ترافیک اظهار کرد: مدیریت ترافیک برای ما موضوعی مهم است و زیرساخت‌های امروز کشور کشش و گنجایش بیش از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه را ندارد و ما باید شرایطی را به وجود آوریم که متناسب با زیرساخت‌ها از فناوری‌های نوین استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه در این زمینه ۸ دستگاه خدمات رسان در جاده‌ها و شهرها مانند پلیس، سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر و... مسئول و مکلف به خدمات رسانی هستند گفت: به نسبت ۲۹۰ هزار کیلومتر راه‌های کشور و ۱۴۴۰ شهر کشور دچار مشکل هستیم و در همین راستا به دنبال این نیستیم که به تناسب این وسعت و گستردگی در کشور افزایش نیروی انسانی داشته باشیم و باید در این زمینه از فناوری‌های روز استفاده کرد.

لزوم استفاده از فناوری‌ و تجهیزات در پلیس راهور/ چه تجهیزاتی برای مدیریت ترافیک در کشور نیاز است؟

هادیانفر بیان کرد: باید از فناوری و تجهیزات روز بتوانیم استفاده کنیم و در حال حاضر تمام دنیا در حوزه its ترافیک اینترنتی از سیستم استفاده می‌کنند، همچنین همه از دوربین‌ها، فناوری‌ها، سیستم‌های پهبادی و ماهواره‌ای و ... در زمینه مدیریت بهتر ترافیک استفاده می‌کنند، اما ما و سایر دستگاه‌ها در این مدیریت دچار چالش هستیم و ناگزیریم که از تجهیزات و فناوری‌ها در حوزه هوشمندسازی استفاده کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه در جاده‌های کشور باید از دوربین‌های ثابت سیار، پهپاد در طول مسیر، تجهیزات ماهواره‌ای استفاده کنیم گفت: در شهرها باید از تابلوهای افقی_عمودی هوشمند و... استفاده کنیم و این موضوعات در بسیاری از کشورهای دیگر اجرایی شده و ما نیز اقدامات خوبی را در چند سال اخیر انجام داده‌ایم که کافی نیست و باید گام‌های بلندتری را برداریم و از بخش خصوصی نیز بیشتر استفاده شود.

کمک بخش خصوصی در زمینه هوشمندسازی کشور

وی گفت: بخش خصوصی در این زمینه به صورت داوطلب کمک می‌کند و با سرمایه گذاری و نگهداشت، پول محصول خود را نیز دریافت می‌کند. ما در پلیس راهنمایی و رانندگی در زمینه هوشمندسازی گام‌های بلندی را برداشته‌ایم و کارهای خوبی در زمینه صورت گرفته است و در زمینه دست افزارها، روزهای آخر قبض‌های جریمه هستیم و در زمینه هوشمندسازی دست‌افزارها، در گذشته پلیس خودرویی را بدون اینکه از ماهیت خودرو و مالک آن اطلاع داشته باشد جریمه می‌کرد، اما در حال حاضر تمام این موارد مانند مشخصات بیمه، معاینه فنی و... وسیله نقلیه موجود است و در اختیار قرار گرفته.

هادیانفر ادامه داد: یکی از خواسته‌های ما از بیمه‌ها این بود که دیگر برگ بیمه فیزیکی صادر نشود و ما با یک کد ملی به راننده و شماره پلاک به خودرو می‌توانیم برسیم.

آخرین جزئیات از کروکی‌های الکترونیکی/ آیا فناوری جای کارهای سنتی را گرفته است؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به الکترونیکی شدن کروکی‌های الکترونیکی گفت: موضوع کروکی الکترونیک نیز در دستور کار است و به زودی اجرایی خواهد شد؛ در حال حاضر در قم به صورت پایلوت این موضوع به مرحله اجرا درآمده و به زودی در سراسر کشور توسعه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سامانه مدیریت سرعت را نیز در محور سمنان به صورت پایلوت اجرایی کرده‌ایم گفت: پلیس راهور در میان سایر پلیس‌ها در زمینه هوشمندسازی پیشتاز است، اما ما هنوز قانع به این حد نیستیم و کارهای بزرگی را باید انجام دهیم. منابع در این حوزه بسیار تاثیرگذار است و اگر دولت منابع لازم را تامین کند، می‌توانیم به سرعت این گام‌ها را برداریم.

هادیانفر بیان کرد: قرار است با بیمه مرکزی سامانه مدیریت یکپارچه رسیدگی به حوادث ترافیکی را داشته باشیم و طبق آخرین جلسه با بیمه، بنا داریم با حضور رئیس جمهور این سامانه را افتتاح کنیم و در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت داشته و با این سامانه، مردم با یک شماره در زمان بروز حوادث تماس می‌گیرند و دیگر نیاز نیست با راهداری و ... به صورت جدا تماس گرفت.

انتهای پیام/۴۱۷۲/

نظر شما