شناسهٔ خبر: 54754792 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

وزیر ارتباطات: اگر تعرفه پستی افزایش نیابد، شرکت پست ورشکسته می‌شود / شرکت پست همین الان ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد ضرر می‌دهد

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر تعرفه پستی افزایش نیابد همین الان شرکت پست زیان ده است و ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دارد ضرر می‌دهد و اگر با این روند جلو برود ورشکسته می‌شود و پستی باقی نخواهد ماند که خدمت رسانی کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

برنا: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: اگر تعرفه پستی افزایش نیابد همین الان شرکت پست زیان ده است و ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دارد ضرر می‌دهد و اگر با این روند جلو برود ورشکسته می‌شود و پستی باقی نخواهد ماند که خدمت رسانی کند.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به افزایش تعرفه پستی و اخلال جدی در برخی مشاغل خرد که در بستر فضای مجازی فعالند، گفت: تعرفه‌های پست از سال ۹۸ تا امسال افزایش پیدا نکرده بود و شما به من بگویید در کشور ما چه چیزی از سال ۹۸ افزایش پیدا نکرده و چند درصد افزایش داشتند؟ طبق آمار بانک مرکزی تورم در این ۳ سال بیش از ۱۲۰ درصد بوده و پست هم یک شرکت درآمد- هزینه‌ای است و تمام هزینه‌های آن اعم از حقوق پرسنل، زیرساخت‌ها و کامیون هایش از محل درآمدی است که از مردم دریافت می‌کند و دولت هیچ کمکی نمی‌کند.

زارع پور افزود: اگر این اتفاق نیفتد همین الان شرکت پست زیان ده است و ماهی ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد دارد ضرر می‌دهد و اگر با این روند جلو برود ورشکسته می‌شود و پستی باقی نخواهد ماند که بخواهد خدمت رسانی کند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: اگر بخواهیم طبق تورم افزایش بدهیم باید ۱۲۰ درصد افزایش پیدا می‌کرد، اما الان حداکثر افزایش ۴۰ درصدی اتفاق افتاده و به نظرم اتفاق ویژه‌ای برای کسب و کار‌ها نیفتاده است و من اعلام کردم که هر کس حاضر است که جنس هایش را به قیمت سال ۹۸ بفروشد ما هم با تعرفه سال ۹۸ حساب می‌کنیم.
[yektanet.com]وی در پاسخ به سوالی درباره عدم پذیرش پست سفارشی توسط برخی دفاتر پستی و همچنین افزایش بیش از ۴۰ درصدی تعرفه پستی در برخی مراکز گفت:اگر بیشتر از ۴۰ درصد بوده با ۱۹۳ تماس بگیرند و سازوکار ویژه‌ای دیده شده و رسیدگی می‌کنند و اگر مبلغ اضافه دریافت شده باشد پس می‌دهند.

وی همچنین درخصوص خبری در فضای مجازی مبنی بر پرتاب ماهواره جدیدا بیان داشت:

زارع پور تاکید کرد: تا آخر سال چند پرتاب خواهیم داشت و قرار بود همین ایام باشد و ان شاالله بزودی و تا پایان تابستان پرتاب خواهیم داشت.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما