شناسهٔ خبر: 54754628 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

سخنگوی شرکت ملی نفت یمن:

سعودی‌ها هنوز همه کشتی‌های توقیف‌شده یمن را آزاد نکرده‌اند

سخنگوی شرکت ملی نفت یمن در سخنانی تأکید کرد که متجاوزان سعودی برخلاف توافقنامه آتش بس، هنوز تمامی کشتی‌های توقیف شده یمن را آزاد نکرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «عصام المتوکل» سخنگوی شرکت ملی نفت یمن بار دیگر از نقض آتش بس این کشور توسط عربستان سعودی انتقاد کرد. وی گفت: متجاوزان سعودی به ندرت اجازه ورود کشتی‌های سوخت به یمن را می‌دهند.

بر اساس این گزارش، عصام المتوکل عنوان کرد: اخیراً تنها یک کشتی حامل بنزین توسط متجاوزان سعودی رفع توقیف شد و توانست وارد یمن شود. این درحالی است که کشتی دوم همچنان در سواحل جیزان، توقیف شده است.

سخنگوی شرکت ملی نفت یمن در ادامه اظهاراتش تصریح کرد: سعودی‌ها علیرغم پذیرش آتش بس، اقدام به توقیف کشتی «عهود» کردند. با این حال، این کشتی اخیراً آزاد شد و توانست خود را به بندر الحدیده برساند.

این در حالی است که عصام یحیی المتوکل سخنگوی شرکت نفت دولت نجات ملی یمن پیش از این هم اعلام کرده بود که ائتلاف سعودی کشتی سندس را که حامل بیش از ۲۹ هزار طن بنزین بود، توقیف کرده است. وی افزود که توقیف این کشتی با وجود داشتن مجوز‌های لازم از سوی سازمان ملل رخ داده است.

گفتنی است که این اقدامات متجاوزان سعودی در سایه آتش بس رخ می‌دهد. دولت نجات ملی یمن بار‌ها با اشاره به نقض آتش بس از سوی ائتلاف سعودی از جدی نبودن ریاض در آتش بس خبر داده است.

نظر شما