شناسهٔ خبر: 54754460 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون رئیس جمهور:

برخورد قانونی باطرح هایی که پیوست زیست محیطی ندارند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: طرح هایی که پیوست محیط زیستی ندارند و از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند طبق قانون با آنها برخورد می شود.

صاحب‌خبر -

آقای سلاجقه گفت: درخصوص  طرح هایی که پیوست محیط زیستی ندارند، شاخص های لازم زمان اجرا و پس از آن پایش می شوند، در هر مرحله که محیط زیست از وضعیت مناسبی برخوردار نباشد طبق قانون برخورد می شود. 

او می گوید: طرح های در حال تصویب بر اساس تکلیف رئیس جمهور باید از پیوست زیست محیطی برخورار باشند.

او گفت: متاسفانه با نوسان شرایط اقتصادی متخلفین به پوشش گیاهی و حیات وحش هجوم می برند. 

معاون رئیس جمهور گفت: اصلاح قانون مبنی بر مجوز استفاده از سلاح را در دستور کار داریم و امیدواریم مجلس با تصویب آن،  این دغدغه را مرتفع کند.

او می گوید: برای مهار کانون های داخلی و خارجی گرد و خاک نشست های هفتگی ستاد هماهنگی و سیاستگذاری گرد و خاک  کشور با حضور دستگاه های ذیربط در محل سازمان محیط زیست به صورت مرتب برگزار می شود. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: در بعد بین المللی با توجه به کریدور و مسیر پیمایش گرد و غبار در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا نشست هایی با ۲ کشور عراق و سوریه برگزار شد. 

سلاجقه گفت: مراوداتی با کشور ترکمنستان در شمال شرق ایران انجام شده تا در نشست هفته جاری سران حوزه دریای خزر موضوع گرد و غبار بررسی شود.

او گفت: در بعد داخلی هم دستگاه ها مکلف هستند در یک بازه زمانی ۱۰ ساله اقداماتی را برای مقابله با گرد و غبار انجام دهند.

معاون رئیس جمهور گفت: در استان هایی مانند خوزستان که منشا اصلی گرد و غبار هستند پروژه هایی به صورت ویژه توسط وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در حال انجام است ضمن اینکه محیط زیست هم به عنوان دستگاه ناظر پیگیر این موضوع  خواهد بود. 

سلاجقه گفت: وزارت نیرو در تامین حق آبه تالاب ها همکاری نکرده اند البته این موضوع در دستور کار آن ها است. 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور نیز در خصوص وضعیت تالاب صالحیه در البرز، گفت: رئیس جمهور در سفر به استان البرز بر احیاء تالاب صالحیه تاکید داشت و ساماندهی آن را از سازمان محیط زیست مطالبه کرد، البته بازدیدی از این تالاب انجام و اقداماتی در دستور کار قرار گرفت. 

سلاجقه گفت: کارخانه های حاشیه تالاب صالحیه مکلف هستند حق آبه تالاب صالحیه را اختصاص دهند، استفاده از مخازن بستر رودخانه کردان برای تامین حق ابه اقدام دیگری است که محقق خواهد شد. 

او می گوید: تمام راهکارها را برای احیاء تالاب صالحیه که در جوار پایتخت قرار گرفته و در صورت بروز مشکل هر ۲ استان را تحت تاثیر قرار می دهد در دستور کار قرار خواهیم داد.

برچسب‌ها:

نظر شما