شناسهٔ خبر: 54754348 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفت و گو با مهر مطرح شد؛

مدارس صدرا قابل الگوبرداری برای مدارس کل کشور است

علی قدمی

مسئول بخش کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی گفت: مدارس صدرا یک گلخانه جدا از وزارت آموزش و پرورش نیست و بزرگترین شبکه مدارس دولتی در آموزش و پرورش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر؛ سال‌هاست که سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت‌های متعددی در حوزه تعلیم و تربیت داشته و همکاری‌های مؤثری با وزارت آموزش و پرورش دارد. راه اندازی مدارس صدرا و فعالیت‌های آموزشی مؤسسه تبیان و یا فعالیت‌های هنری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی همگی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تعلیم و تربیت است.

در ابتدای هفته گذشته مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی طی یک نشست میهمان وزارت آموزش و پرورش بودند تا به بسیاری از همکاری‌های خود شکلی رسمی دهند.

حجت‌الاسلام حامد تقدیری رئیس سازمان مدارس صدرا و مسئول بخش کودک و نوجوان سازمان تبلیغات اسلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که سازمان تبلیغات اسلامی حول چه محورهایی با آموزش و پرورش همکاری خواهد داشت گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در دو محور فعالیت‌های خود را ادامه داده است؛ یکی در بحث مدارس و پیگیری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در مدارس صدرا آن را دنبال می‌کند و بخش دوم هم ظرفیت‌های دیگر سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه هنری، تبلیغات نوین، حوزه تألیف و نشر کتاب است که در حقیقت مکمل شیوه‌های آموزشی است.

وی با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های انتقال مفاهیم استفاده می‌کنیم گفت: همه شیوه‌های مؤثر در عرصه تعلیم و تربیت اعم از برگزاری اردو، چاپ نشریه و کتاب، اجرای نمایش‌های هنری، سرودها و بازی‌ها تمام قالب‌هایی هستند که از طریق آنها می‌توان محتوای تربیتی و آموزشی را ارائه داد؛ از همه ابزارها و ظرف‌ها، سازمان تبلیغات اسلامی استفاده می‌کند تا بتواند گفتمان انقلاب اسلامی مثل سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش را محقق کند.

وی در پاسخ به این سوال که تجربه مدارس صدرا تا چه میزان در قالب چند میلیونی دانش آموزان سراسر کشور قابل تحقق است گفت: تجربه مدارس صدرا قابل الگوبرداری برای کل کشور است زیرا همه مدارس صدرا دولتی هستند ۴ هزار و ۵۰۰ نفر معلم و کادر رسمی آموزش و پرورش در مدارس فردا را حضور دارند و همه مسائل و مشکلات مدارس آموزش و پرورش در این مدارس هم وجود دارد و از سوی دیگر ظرفیت‌های مدارس صدرا را هم می‌توان در همه مدارس آموزش و پرورش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه مدارس صدرا بزرگترین شبکه مدارس دولتی در آموزش و پرورش است؛ افزود: مدارس صدرا یک گلخانه جدا از وزارت آموزش و پرورش نیست؛ اگر مدارس صدرا توانسته برای مسائل و مشکلات راه حلی پیدا کند؛ قطعاً قابلیت الگو شدن برای همه مدارس آموزش و پرورش را دارد

نظر شما