شناسهٔ خبر: 54754338 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

محمدی عنوان کرد؛

منطقه ۲۲ الگوی گردشگری شهری برای سایر کلانشهرها است

شهردار منطقه۲۲ با اشاره به اینکه شبکه فاضلاب شهری، تصفیه خانه فاضلاب ، توسعه حمل و نقل عمومی و افزایش سرانه آموزشی به عنوان زیرساخت های شهری در این منطقه در حال شکل گیری است، گفت: به دلیل وجود مراکز گوناگون گردشگری شامل دریاچه شهدای خلیج فارس، بوستان جنگلی چیتگر، لتمان کن، جوانمردان، آبشار تهران و وردآورد این منطقه به قطب گردشگری پایتخت لقب گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، وحیدرضا محمدی در بازدید اعضای کمیسیون شهرسازی شوراهای اسلامی شهرهای کشور به همراه مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از این منطقه اظهار داشت: در این دوره از مدیریت شهری توجه ویژه ای به موضوع گردشگری شهری شده و اقدامات قابل توجهی در این مدت برای رونق گردشگری شهری صورت گرفته است و به دنبال این هستیم از ظرفیت های موجود به نحوی برای رفاه حال شهروندان در حوزه گردشگری استفاده کنیم.

وی افزود: در ایام نوروز سال جاری جمعیت میلیون نفری از شهروندان تهرانی و هموطنان از مراکز تفریحی منطقه بازدید کردند و در همین راستا ویژه برنامه های فرهنگی و تفریحی در مجموعه های گردشگری برای شهروندان به اجرا درآمد.

محمدی به موضوع حمل و نقل عمومی برای تردد آسوده گردشگران به این منطقه غربی تهران نیز اشاره کرد و گفت: چند ایستگاه مترو در جنوب این منطقه در خط ۵ ارائه خدمات می کنند که در تلاش هستیم خط ده مترو تهران که در حال فعالیت عمرانی است به محلات شمالی منطقه خدمات رسانی کنند و کارگاه احداث مترو نیز در منطقه فعال شده است.

شهردار منطقه ادامه داد: بوستان سمن ها مجموعه تفریحی و گردشگری است که بین دریاچه شهدای خلیج فارس و بوستان جنگلی چیتگر است که اتصال این دو مجموعه تفریحی را برای شهروندان فراهم کرده است.

او به توسعه بوستان جوانمردان در ضلع شرقی منطقه اشاره کرد و افزود: بوستان جوانمردان از بزرگراه شهید همت تا بزرگراه شهید حکیم قرار دارد که فاز دوم توسعه این بوستان در دستور کار مدیریت شهری منطقه قرار دارد، این پروژه تفریحی در دو فاز از شمال بوستان جوانمردان به وسعت ۸ هزار متر مربع در حال انجام است و فاز نخست آن پیشرفت ۹۰ درصدی دارد.

محمدی خاطرنشان کرد: در حالی که توسعه ساخت و ساز و شهرک های مسکونی در این منطقه صورت گرفته مجموعه های تفریحی نیز فراهم شده  است و می توان گفت بیشترین حجم سرانه فضای سبز شهروندان تهرانی از آن ساکنان این منطقه است؛ اما معضل فاضلاب شهری یکی از چالش های این منطقه است که با همت مدیریت شهری و شرکت فاضلاب و حمایت سایر نهادها این معضل در حال برطرف شدن است.

در این بازدید مهدی عباسی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران این منطقه را به عنوان توسعه پذیر ترین منطقه کلانشهر تهران دانست، و گفت: در حوزه شهرسازی اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

گفتنی است، اعضای کمیسیون معماری و شهرسازی شوراهای اسلامی شهرهای کشور از تمامی نقاط دریاچه شهدای خلیح فارس بازدید کردند و در این بازدید رضوی کیا مدیرعامل دریاچه شهدای خلیج فارس درباره روند خدمات دهی این مجموعه به گردشگران توضیحاتی را ارائه کرد.

انتهای پیام

نظر شما