شناسهٔ خبر: 54754293 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

زمان جدید ملاک برنامه‌ریزی می‌شود؛

پیمان فخری: پرونده بازی‌های آسیایی در کمیته المپیک بسته نشده است

زینب حاجی حسینی

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی با بیان اینکه منتظر تصمیم شورای المپیک آسیا در مورد زمان جدید بازی‌ها هستیم گفت: پرونده این بازی‌ها در کمیته المپیک همچنان باز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بعد از لغو یکباره بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و با وجود تأکیدی که بر تعیین زمان جدید برگزاری این بازی‌ها شد، مشخص نیست هانگژو چه زمانی میزبان دور جدید این بازی‌ها خواهد بود و اصلاً این مهم به سرانجام می‌رسد یا نه!

با این اوصاف سرپرست کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیای تاکید دارد که پرونده این بازی‌ها در کمیته ملی المپیک بسته نشده است؛ وی می‌گوید منتظر تعیین زمان جدید بازی‌ها هستیم تا بر مبنای آن از فدراسیون‌ها برای مربیان، ورزشکاران و در کل تیم‌هایشان برنامه بخواهیم.

پیمان فخری در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: شاید کمتر کسی تصور می‌کرد که بازی‌های آسیایی با این چالش مواجه شود. شخصاً جزو افرادی بودم که برگزاری قطعی این دوره بازی‌ها را متصور بودم و با جدیت هم پیگیر برنامه‌ها و اهدافمان بودیم اما تصمیم یکباره چینی‌ها و حمایت شورای المپیک آسیا باعث تغییر شرایط شد.

وی با اشاره به اینکه با وجود لغو بازی‌های آسیایی، اردوها در بسیار رشته‌ها در حال پیگیری است خاطرنشان کرد: کماکان اردوها و تمرینات دنبال می‌شود بخصوص که بازی‌های کشورهای اسلامی در پیش است و خیلی از فدراسیون‌ها برای این بازی‌ها نماینده اعزامی دارند. البته که طبیعی است برنامه فدراسیون‌ها به خاطر جابجایی ایجاد شده تا حدی تغییر کرده است اما مهم تعطیل نبودن تمرینات و روند آماده سازی ورزشکاران است که کمیته را هم به نوعی درگیر کرده است.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی با بیان اینکه این روزها ظرفیت خوابگاه‌های نصرت و آزادی تکمیل است و در طول روز هم آکادمی ملی المپیک به تمرینات رشته‌های مختلف اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: همین مسئله نشان دهنده حجم بالای خدمات است که از طرف کمیته و با وجود لغو بازی‌های آسیایی به فدراسیون‌ها داده می‌شود.

وی در واکنش به اینکه «به نظر می‌رسد بیشتر بازی‌های کشورهای اسلامی یا مسابقات آسیایی و جهانی خود رشته‌ها مبنای آماده سازی ورزشکارانشان در این روزها است نه بازی‌های آسیایی که زمانش مشخص نیست»، گفت: خیلی از رشته‌ها در قونیه نماینده ندارند اما درگیر اردوهایشان هستند. به طور مثال بسکتبال ۵ نفره به قونیه اعزام نمی‌شود اما در اردو به سر می‌برد یا ووشو برای دنبال کردن اردوهایش از مردادماه درخواست داده است.

وی تصریح کرد: شاید هم مبنای خیلی از اردوها مسابقات آسیایی و جهانی شأن باشد اما در کل از طرفی رشته‌ها با حجم عجیبی از درخواست اردو مواجه هستیم در حالی که پیش بینی می‌کردیم به خاطر لغو بازی‌های آسیایی روزهای خلوت تری داشته باشیم این جای خوشحالی دارد بخصوص که قطعاً فدراسیون‌ها نیم نگاهی هم بازی‌های آسیایی دارند چرا که شورای المپیک بر برگزاری قطعی بازی‌ها تاکید دارد.

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های آسیایی گفت: در مجموع اینکه پرونده بازی‌های آسیایی در کمیته ملی المپیک بسته نشده است. ما هم منتظر تصمیم جدید شورای المپیک آسیا در مورد زمان بازی‌ها هستیم. منتظریم تاریخ نهایی اعلام شود تا بر مبنای آن از فدراسیون‌ها برنامه جدید بخواهیم.

فخری در پایان تاکید کرد که از طرف کمیته ملی المپیک با وجود لغو بازی‌های آسیایی تا به امروز ۵۰ درصد بودجه فدراسیون‌ها تخصیص داده شده است.

نظر شما