شناسهٔ خبر: 54754272 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ که حتما باید آنها را ببینید

با گذشت بیش از ۶ ماه از سال ۲۰۲۲ منتقدان دست به کار انتخاب فیلم‌های برتر و مورد علاقه خود زده‌اند و فهرستی از آنها ارائه کرده‌اند که اگر از علاقه‌مندان این صنعت هستید پیشنهاد می‌کنیم حتما این فیلم‌ها را ببینید.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از hollywoodreporter، منتقدان هالیوود ریپورتر فیلم‌های مورد علاقه خود از نیمه اول سال ۲۰۲۲ را انتخاب کرده‌اند که در این مطلب به آنها پرداخته شده است.

کیارا

فیلم ایتالیایی «کیارا» (A Chiara) به کارگردانی جوناس کارپینانو که در بخش «دو هفته کارگردانان» هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن هم برنده جایزه بهترین فیلم اروپایی شد. 

داستان فیلم در مورد خانواده گوئرازیو و دوستانشان در شب تولد هجده سالگی بزرگ‌ترین دخترشان است، در حالی که کیارا خواهر ۱۶ ساله او پا را فراتر از رقابت خواهرانه می‌گذارد و شروع می‌کند به تحقیق در مورد رابطه خانواده با مافیا. 

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ که حتما باید آنها را ببینید

کارپینانو برای تمامی نقش‌های این فیلم از بازیگران غیرحرفه‌ای استفاده کرده است. این درام سه‌گانه کارگردان ایتالیایی را که با «مدیترانه» (Mediterranea) آغاز شده بود کامل می‌کند. 

بعد از یانگ

فیلم After Yang یک درام ‌علمی-تخیلی آمریکایی‌ است که توسط کوگونادا نوشته، تدوین و کارگردانی شده است. این فیلم اقتباسی‌ است از یک داستان کوتاه به نام «خداحافظی با یانگ» اثری از الکساندر واینستاین. 

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ که حتما باید آنها را ببینید

فیلم «پس از یانگ»، داستانی‌ است از پدری به نام جیک (کالین فارل). همدم و همراه عزیزتر از جان دختر کوچکش، میکا. یانگ (جاستین اچ. مین) اندرویدی‌ است (رباتی که از نظر ظاهری شبیه به انسان است) که گویا ناگهان در عملکرد خود دچار نقص فنی می‌شود؛ حالا پدر درمانده قرار است برای تعمیر کردن این ربات هرچه در توان دارد انجام دهد. در این مسیر، جیک مفهوم زندگی در جریان و شیوه‌ ارتباط با خانواده را از نو کشف می‌کند.

آنائیس عاشق

فیلم «آنائیس عاشق» Anaïs in Love) ۲۰۲۱) ساخت کشور فرانسه و در ژانر کمدی، درام، عاشقانه و به کارگردانی و نویسندگی شارلین بورژوا تاکت است. 

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ که حتما باید آنها را ببینید

فیلم داستان «آنائیس» داستان یک زن جوان پاریسی را دنبال می‌کند که در زندگی‌اش شکست خورده ولی معشوقی دارد که فکر می‌کند دیگر دوستش ندارد. هنگامی که او با دنیل ملاقات می‌کند، بلافاصله عاشقش می‌شود اما در این مسیر مشکلاتی بر سر راهش قرار دارد.

دختر و عنکبوت

دومین فیلم کارگردانان دوقلوی برلینی، رامون و سیلوان زورچر بسیار موفق بوده است. این فیلم داستان لیزا، دختری جوان است که از آپارتمانی که با مارا هم‌اتاقی اش به اشتراک گذاشته نقل مکان می‌کند و به آپارتمان دیگری می‌رود تا در آنجا تنها زندگی کند. در «دختر و عنکبوت» بیش از دوازده شخصیت داستان این دختر و هم‌اتاقی‌اش را به روش‌هایی که در عین اینکه غیرقابل درک و مبهمند، کمیک و تکان‌دهنده هستند، روایت می‌کنند. این فیلم به عجیب بودن چیزهای آشنا می‌پردازد.

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ که حتما باید آنها را ببینید

آقای باخمن و کلاسش

این فیلم به کارگردانی ماریا اشپت در اشتات آلندروف، شهری در آلمان اتفاق می‌افتد که تاریخش با سختگیری به خارجی‌ها گره خورده است. معلمی باهوش به نام دیتر باخمان در کلاس شرایطی را مهیا کرده که دانش‌آموزانش حس راحتی و در خانه بودن را داشته باشند. دانش‌آموزان از ۱۲ ملیت مختلف هستند. باخمان در آستانه بازنشستگی، مشتاق است شهروندان آینده را برای پذیرش طیف وسیعی از مهارت‌ها، فرهنگ‌ها و عقاید آماده کند.

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ که حتما باید آنها را ببینید

زمین بازی

لورا وندل در اولین فیلم بلند خود «زمین بازی»، به درون دنیای بچه‌مدرسه‌ای‌ها رفته و با دقتی کم‌نظیر و خیره‌کننده، فراز و نشیب‌های آن را به تصویر کشیده است. این فیلم مثل مطالعه‌ای درباره قلدری‌ها و آزارهای بین بچه‌ها و برخورد والدین با این مسائل است.

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ که حتما باید آنها را ببینید

قرمز شدن

داستان انیمیشن «قرمز شدن» در مورد دختری چینی-کانادایی است که در سال ۲۰۰۲ در تورنتو زندگی می‌کند. می به مراقبت از معبد خانواده که به جدشان، سان یی اختصاص داده شده است کمک می‌کند و تلاش می‌کند تا مادر سختگیر و بیش از حد محافظ‌کارِ خود، مینگ را راضی کند.

بهترین فیلم‌های سال ۲۰۲۲ که حتما باید آنها را ببینید

این اولین فیلم پیکسار است که صرفا توسط یک زن کارگردانی شده است و دومین فیلمی است که پس از Up (۲۰۰۹) یک شخصیت اصلی آسیایی را به نمایش می‌گذارد.

نظر شما