شناسهٔ خبر: 54753828 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فصل داغ «کنسرت‌ها» در همه «سبک‌ها»/ رقابت «همایون شجریان» و «سهراب پورناظری»

سالن‌های کنسرت تهران، تیرماه امسال میزبان برنامه‌های مختلفی هستند که شاخص‌ترین آنها کنسرت همایون شجریان و کنسرت نمایش «سی‌صد» اثر سهراب پورناظری است. به جز اینها رضا یزدانی، گروه پالت و احسان خواجه‌امیری هم روی صحنه می‌روند و دیگر برنامه‌ها در سبک‌های کلاسیک، تلفیقی و سنتی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، اینگونه است که فصل تابستان و تعطیلات نوروز زمان‌های بهتری برای اکران فیلم‌ها و برگزاری کنسرت‌ها هستند. بر همین اساس احتمالا سالن‌های تهران و شهرستان‌ها تابستان امسال میزبان کنسرت‌های متعددی از خواننده‌ها و گروه‌هایِ سبک‌های مختلف باشند که آغاز پرشور کنسرت‌ها از تیرماه امسال گویای همین اتفاق است.

گزارش پیش رو جزییات برگزاری کنسرت‌ها و قیمت بلیت‌های آن‌ها را به اطلاع مخاطبان و دوست‌داران موسیقی می‌رساند.

آغاز کنسرت‌های تابستانی با یک کنسرت در سالن همایش‌های ایرانیان

حسین صفانش خواننده موسیقی کردی که با تیتراژ سریال «نون.خ» ساخته سعید آقاخانی بیش از قبل به مخاطبان معرفی شد، یکی از آغازگران کنسرت‌های تیرماه بوده است. او روز پنجشنبه دوم تیرماه طی یک سانس ساعت ۲۱:۳۰ در سالن همایش‌های ایرانیان میزبان مخاطبان بود. گفتنی است بلیت‌های این کنسرت از ۱۱۰ هزارتومان تا ۳۵۰ هزارتومان بر اساس جایگاه صندلی‌ها متغیر بوده است. 

کاخ سعدآباد

کنسرت نمایش «سی‌صد»/با ظرفیتی معادل چهارهزار نفر!

کاخ سعدآباد که معمولا در فضای داخلی و محوله باز آن کنسرت و نمایشی برگزار نمی‌شود، قرار است طی چند شب میزبان کنسرت نمایش «سی‌صد» باشد. 

کنسرت نمایش «سی‌صد» با کارگردانی امیر جدیدی (بازیگر تئاتر و سینما) و خوانندگی رضا بهرام و آهنگسازی تهمورث پورناظری، کاری از سهراب پورناظری (نوازنده و آهنگساز) است که توسط محمدحسین توتونچیان تهیه شده است. 

جواد عزتی، مهران غفوریان، طناز طباطبایی، دلنیا آرام، منوچهر علیپور، عرفان ناصری، نیما سکوت و امیر جدیدی بازیگران صحنه «سی‌صد» هستند و علی نصیریان و رضا کیانیان روی پرده به ایفای نقش پرداخته‌اند. 

اجرای کنسرت نمایش «سی‌صد» از روز چهارشنبه یکم تیرماه آغاز شده و تا روز جمعه دهم تیرماه ادامه دارد و هر شب راس ساعت ۲۱:۰۰ اجرا می‌شود. در صورت استقبال مخاطبان این اثر تا روزهای بعدی تمدید خواهد شد. لازم به ذکر است کنسرت نمایش «سی‌صد» در محوطه باز کاخ سعدآباد اجرا خواهد شد .طبق طراحی صندلی‌ها میزبان چهارهزار تماشاچی است.

 مبلغ بلیت‌های این کنسرت بر اساس چیدمان صندلی‌ها در بیست و پنج پکیج قیمتی، از هفتاد هزارتومان تا ۶۵۰ هزارتومان است. 

سالن همایش‌های کشور/ تالار بزرگ وزارت کشور

همایون شجریان/ گروه «به رنگ صدا» 

سالن همایش‌های کشور که آن را با عنوان تالار بزرگ وزارت کشور می‌شناسند در اغلب روزهای تیرماه و روزهای ابتدایی مردادماه میزبان کنسرت همایون شجریان و اعضای گروه «به رنگ صدا» است. 

کنسرت «به رنگ صدا» با رهبری آرش گوران از روز یکم تیرماه تا پنجم مردادماه طی دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲:۰۰ میزبان علاقمندان موسیقی ایرانی و طرفداران همایون شجریان است.

گفتنی است کنسرت همایون شجریان طی هفته‌های اخیر با حاشیه‌هایی همراه بود. او با انتشار خبری در صفحه اینستاگرامش اعلام کرده بود بخش «وی آی پی» تالار بزرگ وزارت کشور را به صورت رایگان به دانشجویان ارائه می‌دهد و آنها با ارائه کارت دانشجویی و ثبت مشخصات در یک سامانه از پیش تعریف شده، می‌توانند برای رزرو بلیت اقدام کنند و در صورت استقبال بیش از حد نصاب برای حضور آنها در کنسرت قرعه‌کشی به عمل می‌آید. که این موضوع سایت فروش بلیت را طی روزهای آغازین با اختلال مواجه کرد. این اتفاق همایون را به ارائه توضیحاتی واداشت و او در نهایت بر روزهای برگزاری کنسرتش افزود. 

اتفاق دیگر اینکه همایون شجریان برای کنسرت اخیرش قرار بود با اعضای گروه «سیاوش» روی صحنه برود که طی توضیحاتی دیگر در صفحه شخصی‌اش نام گروه را «به رنگ صدا» اعلام کرد و به معرفی اعضای آن پرداخت که به این قرار است: آرش گوران (رهبر ارکستر)، سحر فروزان (مدیر برنامه)، آزاد میرزاپور (نوازنده عود و سه‌تار)، مهیار طریحی (نوازنده سنتور)، مهرزاد اعظمی‌کیا (نوازنده کمانچه)، حسین رضایی‌نیا (نوازنده دف، طبل باس، بندیر، شیکر)، همایون نصیری (نوازنده بندیرباس، کاخن، کوزه، استیر، درام، راید-های هت)، آیین مشکاتیان (نوازنده تمبک و کوزه و کاخن)، میثم مروستی، پدرام فریوسفی، دانیال جورابچی و فرشاد شیرانی (نوازندگان ویولن یک)، نیلوفر محبی، آرمین قضاتی، علیرضا چهره قانی و بهار فلسفی (نوازندگان ویولن دو)، مازیار ظهیرالدینی، پیمان ابوالحسنی و پرهام میلانی (نوازندگان ویولن آلتو)، مهدی عبدی و یاسمن کوزه‌گر (نوازنده ویولنسل)، هادی اسماعیلی (نوازنده کنترباس)، امیردارایی (نوازنده پیانو)، غلامرضا صادقی (صدابردار)، رضا موسوی (طراحی و کارگردانی صحن) ه، مصطفی طباطبایی و گروه همراه (ساخت و اجرای دکور)، محمد صیدآبادی (طراح نور)، آیدا آب‌پرور (تولید تصاویر)، خشایار لهراسبی (طراحی و ساخت ویدئو کلیپ «دیار عاشقی هایم»،) آیدین کشاورز و گروه همراه (اجرای مپینگ)، شیما میرحمیدی (طراح لبا) و کامیار مینوکده (عکاس) اعضای گروه اجرای کنسرت «به رنگ صدا» همایون شجریان را تشکیل می‌دهند. 

گفتنی است رقم بلیت‌های کنسرت همایون شجریان از ۱۲۰ هزارتومان تا ۳۹۵ هزارتومان است با این توضیح که سقف خرید در هر نوبت ۶ بلیت است. محل برگزاری کنسرت پارکینگ ندارد اما دارای پله‌برقی و آسانسور است. 

تالار وحدت

تالار وحدت هم مانند دیگر سالن‌های پایتخت تیرماه امسال میزبان خواننده‌ها و گروه‌هاست و طی روزها و هفته‌های اخیر هم میزبان ارکسترها و گروه‌های مختلف بوده است.

کنسرت بی‌کلام/حامد حنیفی

حامد حنیفی و اعضای گروهش قرار است روز یکشنبه پنجم تیرماه طی یک سانس راس ساعت ۲۱:۰۰ در تالار وحدت روی صحنه به اجرای موسیقی بی‌کلام بپردازند. بهای بلیت کنسرت مذکور از ۱۵۰ هزارتومان تا ۲۵۰ هزارتومان متغیر است و علاقمندان می‌توانند برای تهیه بلیت به سایت‌های معتبر فروش مراجعه کنند. 

گروه «پالت» / sould out

گروه موسیقی «پالت» نیز طی روزهای یکشنبه و دوشنبه، یازدهم و دوازدهم تیرماه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

گفتنی است بلیت‌های کنسرت «پالت» بر اساس جایگاه صندلی‌ها و بالکن تالار وحدت از ۱۵۰ هزارتومان تا ۳۷۵هزارتومان متغیر است. لازم به ذکر است تمامی بلیت‌های کنسرت مذکور در هر دو روز اعلام شده به طور کامل فروخته شده‌اند. علاقمندان می‌توانند منتظر کنسرت‌های بعدی «پالت» باشند. 

گروه بانوان «نوشه» 

اعضای گروه بانوان «نوشه» به سرپرستی نیوشا بریمانی در راستای تمدید کنسرت‌های قبلی خود، روز جمعه بیست و چهارم تیرماه راس ساعت ۱۴:۰۰ در تالار وحدت روی صحنه می‌روند و برای بانوان علاقمند به اجرای موسیقی می‌پردازند. 

گفتنی است قیمت بلیت‌های کنسرت مذکور از ۱۳۰ هزارتومان شروع می‌شود تا ۴۰۰ هزارتومان افزایش می‌یابد و مخاطبان برای خرید بلیت فرصت دارند.

اعضای گروه «نوشه» عبارتند از تهیه‌کننده پرهام صوفی، نیوشا بریمانی (نوازنده کمانچه)، مینو قاسم‌پور (نوازنده قانون)، رخساره رستمی (نوازنده عود)، نیلوفر ابراهیمی (نوازنده فلوت)، فروغ فضلی (نوازنده پیانو)، شیرین واعظی (نوازنده درامز)، سپیده شایگان (نوازنده کیبورد)، کیمیا صرافی (نوازنده پرکاشن)، آذین ملک زاده (نوازنده گیتارباس)، پانیزه اتفاق پرست (نوازنده پیانو دوم). 

هتل اسپیناس پالاس

احسان دریادل

احسان دریادل خواننده پاپ روز جمعه سوم تیرماه در سالن کنسرت هتل «اسپیناس پالاس» با عنوان «رویال هال»، میزبان مخاطبان است.

اجراهای احسان دریادل در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲:۰۰ است و قیمت بلیت‌های این کنسرت از ۱۳۵ هزارتومان تا ۴۵۰ هزارتومان متغییر است. گفتنی است علاقمندان برای خرید بلیت فرصت دارند و می‌توانند به صورت مجازی از سایت‌های معتبر فروش خرید خود را به انجام رسانند. 

رحیم شهریاری

رحیم شهریاری خواننده آذری زبان که در زمینه موسیقی فولک و پاپ فعالیت دارد، روز شنبه چهارم تیرماه در سالن «رویال هال» هتل «اسپیناس پالاس» طی دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲:۰۰ به اجرای کنسرت می‌پردازد.

بلیت‌های این برنامه از ۹۵ هزارتومان تا ۴۵۰ هزارتومان متغیر است و علاقمندان برای خرید فرصت دارند و باید به سایت‌های معتبر فروش مراجعه کنند. 

احسان خواجه‌امیری/sould out

احسان خواجه‌امیری یکی دیگر از خوانندگانی است که در سالن «رویال هال» هتل «اسپیناس پالاس» اجرا خواهد داشت. او روز یکشنبه پنجم تیرماه طی دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲:۰۰ به اجرای برنامه می‌پردازد.

قیمت حداقلی بلیت این کنسرت ۱۷۰ هزارتومان است و تا ۴۵۰ هزارتومان افزایش می‌یابد. گفتنی است بلیت‌های کنسرت خواجه امیری به طور کامل فروش رفته و علاقمندان باید منتظر برنامه‌های بعدی این خواننده پاپ باشند. 

مرکز همایش‌های برج میلاد

مهدی احمدوند خواننده پاپ روز یکشنبه پنجم تیرماه در سالن همایش‌های برج میلاد میزبان طرفدارانش است و در دو سانس ۱۸:۰۰ و ۲۲:۰۰ به اجرای برنامه می‌پردازد.

بلیت‌های این کنسرت بر اساس جایگاه صندلی‌ها از ۱۳۵هزارتومان تا ۴۶۵ هزارتومان دسته‌بندی شده و علاقمندان برای خرید بلیت همچنان فرصت دارند. 

محسن ابراهیم‌زاده

محسن ابراهیم‌زاده خواننده پاپ در راستای تمدید کنسرت‌های قبلی خود روز سه‌شنبه چهاردهم تیرماه، طی سانس‌های ۱۸:۰۰ و ۲۲:۰۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد به اجرای قطعاتش می‌پردازد.

گفتنی است بلیت‌های کنسرت ابراهیم‌زاده به طور کامل فروش نرفته و قیمت حداقلی و حداکثری آن‌ها از ۱۵۰ هزارتومان تا ۴۲۵هزارتومان است. علاقمندان برای خرید به سایت‌های فروش مراجعه کنند. 

رضا یزدانی

رضا یزدانی خواننده پاپ که طی سال ۱۴۰۱ جز کم‌کارترین‌ها در زمینه برگزاری کنسرت بوده، قرار است روز دوشنبه بیستم تیرماه در دو سانس ۱۸:۰۰ و ۲۲:۰۰ در مرکز همایش‌های برج میلاد به اجرای قطعات قدیمی و جدیدش بپردازد. 

 قیمت بلیت‌های کنسرت یزدانی از ۱۵۹ هزارتومان تا ۴۲۵ هزارتومان متغیر است. علاقمندان و طرفداران این خواننده برای خرید فرصت دارند و باید خرید خود را به صورت مجازی انجام دهند. 

نمایشگاه بین‌المللی/ سالن «میلاد» 

امید حاجیلی 

امید حاجیلی خواننده پاپ نیز یکی دیگر از کنسرت‌دهندگان تابستان امسال است. او قرار است روز سه‌شنبه چهاردهم تیرماه در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۲:۰۰ در سالن «میلاد» واقع در نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه برود. 

بلیت‌های کنسرت حاجیلی بر اساس جایگاه صندلی‌ها از ۱۷۰ هزارتومان تا ۴۲۵ هزارتومان متغیر است. و علاقمندان برای خرید فرصت دارند. 

«کنسرت‌های سنتی، کلاسیک و تلفیقی تهران»

تالار رودکی

تالار رودکی واقع در مجموعه بنیاد رودکی تهران هم یکی دیگر از سالن‌های دولتی است و تیرماه امسال میزبان کنسرت‌های برخی هنرمندان است. 

گروه «ره» 

گروه «ره» با خوانندگی علی محبی در روز پنجشنبه دوم تیرماه طی یک سانس ساعت ۲۱:۰۰ در تالار رودکی به اجرای برنامه پرداخته و بلیت‌های این کنسرت به دو مبلغ ۱۸۰ هزارتومان تا ۲۰۰ هزارتومان فروخته شده است. سرپرست گروه «ره» عارف نوایی است که نوازندگی تار را هم به عهده دارد. نگین موسوی هم‌خوان است و سیاوش طاهریان نوازندگی کمانچه را به عهده داشته است. از دیگر عوامل گروه «ره» می‌توان به حامد مردانی‌مهرآباد (نوازنده نی)، حسین خواس (نوازنده سنتور)، الهه نوابی (نوازنده عود)، کیمیا نیکپور فرخ (نوازنده قیچک)، کاوه شجاعی‌فر (نوازنده تنبک) و ندا مباشر (نوازنده سازهای کوبه‌ای) اشاره کرد. 

کنسرت سازهای ایرانی/یادی از بیگجه‌خانی و مشکاتیان

کنسرت «گروه سازهای ایرانی بنیاد رودکی» با سرپرستی حامد فکوری و خوانندگی اشکان کمانگری هفدهم تیرماه در تالار رودکی به اجرای برنامه می‌پردازد. زمان اجرای کنسرت مذکور راس ساعت ۲۱:۳۰ است و به اجرای نخست آثاری از زنده‌یادان غلامحسین بیگجه‌خانی و پرویز مشکاتیان اختصاص دارد.

بلیت‌های کنسرت مذکور در دو مبلغ ۱۰۰ هزارتومان و ۱۷۰ هزارتومان فروخته می‌شود و علاقمندان برای خرید باید به سایت‌های معتبر مراجعه کنند. 

تالار وحدت 

ارکستر سمفونیک تهران

ارکستر سمفونیک تهران به رهبری نصیر حیدریان طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه دوم و سوم تیرماه راس ساعت ۲۱:۳۰ میزبان علاقمندان موسیقی کلاسیک است. گفتنی است قیمت بلیت‌های این کنسرت از ۱۰۰ هزارتومان تا ۲۵۰ هزارتومان متغیر است و مخاطبان همچنان برای خرید فرصت دارند. 

در این کنسرت، اعضای ارکستر سمفونیک تهران به اجرای قطعاتی از ولفگانگ آمادئوس موتسارت می‌پردازند. سمفونی «کنسرتانت برای ویلن، ویولا و ارکستر»، «شلیل» و «ویرانه» ساخته ثمین باغچه‌بان و سمفونی «شماره ۱۰۴ هایدن» نیز دیگر آثاری هستند که به رهبری نصیر حیدریان توسط اعضای ارکستر نواخته خواهند شد. 

ارکستر «هیژان» 

ارکستر «هیژان» با خوانندگی حسام لرنژاد نیز قرار است روز سه‌شنبه چهاردهم تیرماه طی یک سانس میزبان علاقمندان موسیقی فولکوریک کردی باشند. 

رهبری ارکستر «هیژان» به عهده هیوا رنجبر است و وحید مصلی‌فرد تنظیم ارکستر را به عهده دارد و سامان محمدنبی ارکستر مایستر است. 

زمان برگزاری کنسرت مذکور راس ساعت ۲۱:۳۰ است و علاقمندان برای خرید بلیت باید به سایت‌های معتبر فروش مراجعه کنند. قیمت بلیت‌های کنسرت حسام لرنژاد از ۱۲۰ هزارتومان تا ۳۸۰ هزارتومان متغیر است. 

فرهنگسرای نیاوران 

سه‌نوازی/ حریر شریعت‌زاده

فرهنگسرای نیاوران در روز جمعه هفدهم تیرماه میزبان کنسرتی شامل سه‌نوازی است. در این برنامه حریر شریعت‌زاده نوازنده پیانو است و آرش فرهنگ‌فر و سحر عباسی نوازندگی سازهای تنبک و هارپ را به عهده دارند. 

گفتنی است مبلغ بلیت‌های این کنسرت به سه مبلغ ۱۵۰ هزارتومان، ۲۵۰ هزارتومان و سیصدهزارتومان متغیر است. لازم به ذکر است فروش بلیت این برنامه هنوز تمام نشده و مخاطبان موسیقی کلاسیک سنتی برای خرید همچنان فرصت دارند.

نظر شما