شناسهٔ خبر: 54738062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رییس سازمان صمت استان قزوین تاکیدکرد؛

نقش موثر اصناف در تنظیم بازار و توزیع کالاهای اساسی

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزاله افضلی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در همایش اصناف استان قزوین که به مناسبت روز ملی اصناف برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه توزیع کالا مشکلاتی به چشم می‌خورد به طوری که در بسیاری از مواقع در تولید، مسئله‌ای وجود ندارد اما در مرحله توزیع با نواقص و خلاء‌هایی روبه‌رو هستیم که موجب گران شدن کالا و دسترسی نامناسب مردم به آن می‌شود.

او با اشاره به نقش اصناف و اتحادیه‌ها در کمک به دولت برای تحقق اهداف خود در حوزه بازار و تامین و توزیع کالاهای اساسی، افزود: بهبود ساختار و شبکه نظام توزیع کالا یکی از مطالبات جدی مردم است و بدون شک از اجرای آن اصناف نیز سود می‌برند.

این مسئول گفت: در این شرایط نوک پیکان انتقاد به سمت واحدهای صنفی است در حالی که خیلی از اوقات کسبه نیز در ایجاد چنین شرایطی دخالت ندارند و بسیاری از آن‌ها موازین قانونی و شرعی و اخلاق کسب‌وکار را رعایت می‌کنند.

افضلی همچنین با اشاره به نیاز اصناف به سرمایه در گردش، بیان کرد: در این خصوص پیگیر هستیم تا بخشی از منابع مالی مورد نیاز اصناف را تامین کنیم.

او در ادامه با اشاره به معضل فعالیت واحدهای صنفی بدون پروانه، یادآورشد: ساماندهی واحدهای صنفی و پروانه‌دار کردن واحدهای بدون پروانه با جدیت در دستور کار قرار دارد و باید در این خصوص شاهد همکاری و جدیت اتحادیه‌ها و اتاق اصناف باشیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قزوین در ادامه با تاکید بر نقش مهم اصناف در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و توزیع کالا و خدمات بین جامعه، گفت: بدون همراهی و حضور موثر اصناف هیچ برنامه‌ای در بازار قابلیت اجرا و عملیاتی شدن ندارد.

همچنین محمد فرج‌زاده، رییس اتاق اصناف قزوین در این نشست با تشریح مسایل و مشکلات واحدهای صنفی گفت: میدان میوه و تره‌بار و همچنین بنکداری‌های قزوین در داخل و مرکز شهر است که این وضعیت زیبنده قزوین نیست.

او اظهار کرد: باید مسئولان استانی تدابیر لازم را به منظور ایجاد مجتمع‌های صنفی در نقاط مختلف شهری بیاندیشند.

فرج‌زاده در ادامه خواستار کمک مسئولان استانی به منظور صدور پروانه برای مشاغل سیار و دست‌فروشان و تقویت نظارت بر فعالیت آن‌ها شد و گفت: عدم توجه به این موضع موجب تضییع حقوق کسبه پروانه‌دار و همچنین فرار مالیاتی می‌شود.

رییس اتاق اصناف قزوین در ادامه با اشاره به تنگناهای اقتصادی که اصناف با آن‌ها روبه‌رو هستند، بیان کرد: در این شرایط مالیات اصناف به شکل چشم ‌گیری افزایش یافته و باید در این خصوص مراعات حال کسبه را که در همه دوران‌ها در خدمت مردم، دولت و حاکمیت بوده را داشت.

48

برچسب‌ها:

نظر شما