شناسهٔ خبر: 54735770 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل استاندارد ایلام:

۴۰ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شد

ایلام-مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در سال جاری ۴۰ هزار تن کالای استاندارد از مرز مهران به عراق صادر شده‌است.

صاحب‌خبر -

مهناز همتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن کالای استاندارد از طریق مرز بین المللی مهران به عراق صادر شده است.

وی تصریح کرد: یکی از عوامل بسیار مهم در صادرات رعایت استاندارد و شاخص‌های آن است و این موضوع می‌تواند فرصت را برای توجه به کیفیت تولید و به تبع آن ایجاد اشتغال به دنبال داشته باشد.

مدیرکل استاندارد ایلام تاکید کرد: توجه به استاندارد یکی از ابزارهای افزایش توان ظرفیت صادرات در مرز مهران بوده که باید تجار و بازرگانان و همچنین اداره کل استاندارد به این مهم عنایت داشته باشند.

همتی اضافه کرد: همچنین در طی این مدت (ابتدای سال جاری تاکنون) تعداد ۳۵۲ فقره پرونده صادراتی که محصولات آنها با توجه به اینکه مشمول استاندارد اجباری برای صادرات بوده‌اند بر اساس پروانه استاندارد آنها مجوز صادرات صادر شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در طی این مدت تعداد ۵۵۱ فقره آزمون تعیین ماهیت در آزمایشگاه اداره استاندارد شهرستان مرزی مهران انجام شده که بیشترین آن مربوط به مصالح ساختمانی است.

همتی در پایان خاطر نشان کرد: بر اساس ماده هفت قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کنترل کیفیت کالاهای صادراتی مشمول استاندارد اجباری به منظور فراهم کردن امکان رقابت با کالاهای مشابه خارجی و حفظ بازار بین المللی و حمایت از تولید کنندگان داخلی و رونق گرفتن تولیدات داخلی است.

نظر شما