شناسهٔ خبر: 54732522 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حل مشکلات خودرو و صنعت به زمان نیاز دارد

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: مردم گلایه‌های به حقی در حوزه خودرو و صنعت دارند، اما نمی توان انتظار داشت در مدت کوتاهی همه مشکلات حل شود.

صاحب‌خبر -

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به طرح درخواست استیضاح وزیر صمت در مجلس، بیان داشت: انجام کارهای نظارتی همچون سوال، استیضاح و تحقیق و تفحص از سوی نمایندگان از بعد دلسوزی پیگیری می شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم و تولیدکنندگان مشکلاتی دارند، گفت: مردم گلایه‌های به حقی در حوزه خودرو و صنعت دارند، منتها باید این موضوع هم مورد توجه قرار گیرد که نمی‌توان انتظار داشت، وزیر در مدت کوتاهی همه مشکلات را حل کند‌ و باید عملکرد را بر اساس شاخص‌هایی سنجید.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر صمت عملکرد خوبی در صدور و تسهیل مجوزهای کسب و کار و اختیار دادن به استانداران و ستاد تسهیل موانع کسب و کار داشته است که بر اساس آن استانداران با اختیار تام عمل می‌کنند؛ اینکه وزیری اختیارات خودش را بدهد، به معنای از خودگذشتگی و نداشتن نگاه متمرکز به تهران و در مقابل توزیع اختیاراتش در سطح کشور است.

یوسفی با بیان اینکه وزیر صمت اصلاحات خوبی را شروع کرده است، افزود: وزیر صمت اقداماتی خوبی را در بحث شفافیت، معادن ‌و موضوعات دیگر شروع کرده است، البته که گلایه‌های به حقی در صنعت خودرو وجود دارد، اما آیا می‌توان گفت که وضعیت فعلی صنعت خودرو به خاطر عملکرد ۷ ماه گذشته وزیر صمت است؟ این حرف دقیقی نیست.

وی یادآور شد: با وجودی که مجلس اخیرا با هدف اصلاح فرایندها به وزیر صمت کارت زرد داد، اما در مقطع فعلی استیضاح زود است. ضمن احترام به همکارانمان که از سر دلسوزی موضوع استیضاح را دنبال می کنند، اما باید هنوز به فاطمی امین فرصت داد.

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید با اصلاح فرآیندها به وزیر صنعت معدن و تجارت فرصت ادامه کار داد، گفت که نمی توان انتظار داشت، وزیر صمت در مدت کوتاهی همه مشکلات را حل کند‌ و باید عملکرد را بر اساس شاخص‌هایی سنجید.

انتهای پیام/

نظر شما