شناسهٔ خبر: 54732009 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۱۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رئیس‌جمهور به تقویت حوزه راه‌های استان کردستان اختصاص می‌یابد

شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان در حالی برگزار شده که اختصاص اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی به تقویت حوزه راه‌های استان یکی از مصوبات سفر پیش‌روی رئیس‌ جمهور به کردستان اعلام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، عبدالله رشیدی‌پور معاون استاندار کردستان پیش‌ از ظهر امروز در سومین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کردستان با اشاره به اینکه یک تا دو درصد اعتبارات از محل تملک دارایی برای حوزه پدافند عامل و تجهیزات در نظر گرفته می‌شد که امسال اختصاص نیافته است، اظهار داشت: این حوزه نیز مورد توجه قرار گیرد.

محمد راشد مدرس‌گرجی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان نیز در این جلسه بر اختصاص اعتبارات به پروژه‌های نیمه تمتم تاکید و عنوان کرد: از 550 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شده، 250 میلیارد تومان به این حوزه اختصاص یافته است، در حالی‌ که قراردادهای منعقده برای آسفالت 350 کیلومتر استان، یک هزار و 200 میلیارد تومان است.

وی گفت: با آسفالت جاده‌های استان، شاخص این حوزه از 64 درصد 8 تا 10 درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راهداری استان کردستان اذعان کرد: 900 تا یک هزار میلیارد تومان برای تحقق برنامه‌های تعریف شده و تکمیل پروژه‌ها و آسفالت جاده‌های استان تا دو سال آینده نیاز داریم.

مدرس‌گرجی از آسفالت 6 کیلومتر راه روستایی بیساران، بزرگترین روستای کشور خبر داد و بیان کرد: از محل مصوبات سفر رئیس‌ جمهور به استان کردستان 1500 میلیارد تومان اعتبار برای این حوزه در نظر گرفته شده است.

نواحی منفصل شهری سنندج در تخصیص اعتبارات ویژه مورد توجه قرار گیرد

حسن عسکری، فرماندار مرکز استان کردستان با اشاره به اینکه مناطق حواشی شهر با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو هستند، تصریح کرد: نواحی منفصل شهری در تخصیص اعتبارات مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی بیان کرد: گاهی اوقات رقم اعتبارات در نظر گرفته شده از سوی سازمان مدیریت برنامه‌ریزی و بودجه استان، بدون هماهنگی با شهرستان، تغییر می‌یاید که انتظار می‌رود این روند تکرار نشود.

فرماندار سنندج عنوان کرد: برخی از ادارات کل استانی، اعتبارات هزینه‌ای خود را از شهرستان درخواست کرده که انتظار می‌رود میزان اعتبارات شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی شود.

شهرستان‌ها اطلاعی از میزان اختصاص اعتبارات ندارند

خلیل فعله‌گری، فرماندار شهرستان قروه نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه شهرستان‌ها از میزان و زمان اختصاص اعتبارات اطلاعی ندارند، گفت: انتظار می‌رود شهرستان‌ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته و از اعتبارات بهره‌مند شویم.

نایسر سنندج به شهر تبدیل شود

شهرام ملکی، معاون امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه اعتبار پروژه‌های نیمه تمام‌ تامین شود، اظهار داشت: انتظار می‌رود اعتبارات لازم اختصاص یافته تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه 80 هزار نفر در نوانی منفصل شهری نایسر سنندج ساکن هستند، افزود: این‌ منطقه زمینه تبدیل شدن به شهر را داشته و انتظار می‌رود مورد توجه قرار گیرد.

معاون عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، دغدغه تبدیل شدن نایسر به شهر مطرح و تصمیم‌گیری شود.

انتهای پیام/481/ح

نظر شما