شناسهٔ خبر: 54724125 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سیاست‌های بخش معدن پس از 22 سال در حال بروزرسانی است

اقتصاد ایران: رئیس خانه معدن ایران گفت: پس از 22 سال سیاست‌های بخش معدن در حال بروزرسانی است و جلسات مربوط به آن از ماه‌های گذشته آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا بهرامن امروز در نشست ستاد گرامیداشت دهه تولید و تجارت در وزارت صنعت معدن و تجارت؛ گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در سال 79 برای آخرین بار سیاست سند بخش معدن را تدوین و به تایید رهبر معظم انقلاب رسانید.

رئیس خانه معدن با بیان اینکه معدن یک بخش استراتژیک با دورنمایی خوب برای کشور است که می‌تواند تامین‌کننده مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشورمان و دیگر کشورهای منطقه و جهان باشد، افزود: پس از 22 سال سیاست‌های بخش معدن در حال به روز رسانی است و جلسات مربوط به آن از پنج ماه گذشته آغاز شده است. 

بهرامن بیان داشت: یکی از الزامات بخش معدن، معدن کاری با نگاه توسعه پایدار و معدن کاری بر مبنای آمایش سرزمین است، بنابراین در جلسات مذکور علاوه بر خانه معدن ایران، معاونت معدنی وزارت صمت، سازمان انرژی اتمی و دیگر دستگاه‌های مرتبط حضور دارند که قطعا پس از تایید سیاست‌ها از سوی مقام معظم رهبری و ابلاغ آنها، تغییراتی در قانون خواهیم داشت و نگاه متولیان امر نیز باید بر مبنای همان سیاست‌ها باشد. 

رئیس خانه معدن ایران بیان داشت: ایران جزو 10 کشور مزیت‌دار معدنی در جهان است که توانسته بخشی از نیاز ارزی کشور را تامین کند. 

وی اظهار داشت: امروز بخش معدن کشور در حال برنامه‌ریزی برای 30 سال آینده است. 

رئیس خانه معدن همچنین به لزوم تامین ماشین آلات معدنی اشاره کرد و بیان داشت: توسعه بخش معدن بدون زیرساخت‌های لازم ممکن نیست، بنابراین این مساله از سوی خانه معدن پیگیری و به وزیر صمت اراده شده و اقداماتی نیز در دستور کار قرار گرفته است. 

بهرامن در رابطه با مشکل ماشین آلات معدنی در ماه‌های گذشته باین داشت: این مشکلات به نحوی بوده که خطر کمبود شدید برای توسعه و حتی حفظ وضعیت موجود تولید را به دنبال داشته است. البته این موضوع توسط مسئولان درایت شده و از مسیر خاصی در حال پیگیری است و نگاه در این باره حفظ و گسترش تولید داخلی است. 

انتهای پیام/ ت 79

برچسب‌ها:

نظر شما