شناسهٔ خبر: 54721494 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

مقام افغانستانی اعلام کرد

۱۰۰۰ کشته و ۱۵۰۰ زخمی در زلزله قوی در جنوب شرقی افغانستان + فیلم

یک مقام افغانستانی اعلام کرد که در زلزله قوی بامداد امروز در جنوب شرقی این کشور، تاکنون دستکم ۱۰۰۰ نفر کشته و ۱۵۰۰ نفر زخمی شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، خبرگزاری طلوع افغانستان گزارش داد که شرف الدین مسلم، سرپرست وزارت کشور طالبان در امور رسیدگی به حوادث طبیعی در افغانستان در یک نشست خبری گفت که بیش از ۱۰۰۰ تن در زمین‌لرزه شب گذشته در چندین ولایت این کشور جان باختند و ۱۵۰۰ تن دیگر زخمی شده اند.

 

منابع خبری صبح امروز از وقوع زلزله‌ای قوی در ایالت پکتیکا در جنوب شرقی افغانستان خبر داده بودند. آمار اولیه این زمین لزره ۵۰ کشته و ۶۵ زخمی اعلام شده بود.



منابع محلی در منطقه گیان در ولایت پکتیکا می‌گویند که در این حادثه یک روستا به طور کامل ویران شده است. 

 

یک منبع محلی نیز گفت که تاکنون تنها به بیمارستان منطقه ارگون در ولایت پکتیکا ۳۵ جسد و بیش از ۶۰ زخمی انتقال داده شده است.

 

<div id="video-display-embed-code_1719539" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1017478/1719539?width=400&height=300"></script></div>

 

مقامات طالبان در ولایت پکتیکا نیز گفته اند که تلفات در منطقه گیان در این ولایت بسیار بالا بوده است.

 

مقامات طالبان در ولایت پکتیکا نیز گفته اند که تلفات در منطقه گیان در این ولایت بسیار بالا بوده است.همچنین برخی منابع در منطقه سپیری در ولایت خوست اعلام کردند که زلزله در روستای «دندکی» این ولایت تلفات و خسارات سنگین برجای گذاشته است.

 

<div id="video-display-embed-code_1719538" ><script type="text/JavaScript" src="snn.ir/fa/news/play/embed/1017478/1719538?width=400&height=300"></script></div>

 

قدرت این زلزله ۶.۱ درجه در مقیاس ریشتر اعلام شده است که علاوه بر دو ولایت پکتیکا و خوست، ولایت‌های کابل، پکتیا، لغمان، غزنی و لوگو را نیز لرزانده است.

بیش از ۱۰۰۰ کشته و ۱۵۰۰ زخمی در زلزله قوی در جنوب شرقی افغانستان

 

بیش از ۱۰۰۰ کشته و ۱۵۰۰ زخمی در زلزله قوی در جنوب شرقی افغانستان

 

بیش از ۱۰۰۰ کشته و ۱۵۰۰ زخمی در زلزله قوی در جنوب شرقی افغانستان

 

بیش از ۱۰۰۰ کشته و ۱۵۰۰ زخمی در زلزله قوی در جنوب شرقی افغانستان

 

 

 

نظر شما