شناسهٔ خبر: 54714148 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

خبر خوش مجلس درباره ساماندهی نیروهای شرکتی

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: ما شاهدیم به هر نحوی که می‌خواهند با نیروهای شرکتی برخورد کرده و هر وقت که می‌خواهند به آن‌ها حقوق می‌دهند که می‌خواهیم این وضعیت را ساماندهی کنیم.

صاحب‌خبر -

عباس گودرزی در جلسه علنی امروز چهارشنبه (یکم تیر ماه) مجلس شورای اسلامی به عنوان متقاضی بررسی خارج از نوبت طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی،گفت: جلسات متعددی برای بررسی این موضوع در مجلس برگزار شد و رئیس مجلس نیز گفت که با دولت تفاهم شود.

وی بیان کرد: بر این اساس، جلسه مشترکی با سازمان امور استخدامی کشور به صورت ۳ شبانه روز در ایام عید فطر تشکیل شد که مقدمه‌ای برای ورود به طرح ساماندهی بود و قول داده شد تا مابقی آن به صورت لایحه ارائه شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت منع استمرار فعالیت شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی در مشاغل تخصصی که ماهیت بلندمدت دارند، گفت: در شرکت‌ها فقط می‌توان خرید خدمت داشت و نباید نیروی انسانی شرکتی به مدت طولانی مثلاً تا ۱۰ سال در یک دستگاه دولتی باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد بروکراسی پیچیده نتیجه فعالیت این شرکت‌هاست، ادامه داد: ما شاهد هستیم به هر نحوی که می‌خواهند با نیروهای شرکتی برخورد کرده و هر وقت که می‌خواهند به آن‌ها حقوق می‌دهند. ما در این طرح به دنبال ساماندهی وضع موجود و حمایت از این کارکنان هستیم.

گودرزی تصریح کرد: ما به دنبال برون سپاری خدمات بودیم نه برون سپاری نیروی انسانی، بنابراین باید اصلاحات لازم انجام شود. روند رو به رشد بودجه عمومی کشور، رشد بی قواره اعتبارات مربوط به کارکنان دستگاه‌های اجرایی، ظهور انواع قراردادهای استخدامی، ایجاد بستر ظلم، فساد و تبعیض، تضعیف پاسخگویی و شفافیت در نظام اداری و انحراف شرکت‌های پیمانکاری تأمین نیروی انسانی از جمله آسیب‌های موجود است که باید رفع شود. باید به برده‌داری نوین پایان داد.

طبق گفته قالیباف، طرح به کارگیری و ساماندهی کارکنان دستگاه‌های اجرایی یکشنبه هفته آینده در صحن مجلس رسیدگی می‌شود./منبع: مهر

نیروهای طرف قرارداد شرکت‌های پیمانکاری تعیین تکلیف می‌شوند

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: طرح ساماندهی کارکنان دولت که اکنون در سامانه بارگذاری شده با حمایت و توافق دولت است و در جلساتی که با سازمان امور استخدامی در کمیسیون داشتیم درباره این طرح توافقات خوبی صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ولی اسماعیلی نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره تصویب درخواست اولویت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت گفت: کمیسیون اجتماعی در تدوین این طرح دو اولویت مهم را مدنظر دارد، اولویت اول درخصوص اینکه استخدام‌ها از طریق آزمون انجام شود.

وی ادامه داد: اولویت دوم که در تبصره 2 طرح آمده این است که نیروهای قراردادی کنونی ساماندهی شوند، بر این اساس قراردادهای مختلف در یک بازه زمانی 6 ماهه ساماندهی شده و تبدیل به کارمعین شوند.

نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی همچنین ابراز داشت: بررسی این طرح از روز یکشنبه در دستورکار صحن علنی قرار خواهد گرفت و بررسی جزئیات آن آغاز می‌شود.

وی افزود: ایرادات و پیشنهاداتی که مدنظر نمایندگان است در کمیسیون بررسی شده و روز یکشنبه در صحن ارائه خواهد شد.

اسماعیلی در پایان تصریح کرد: طرحی که اکنون در سامانه مربوطه بارگذاری شده با حمایت و توافق دولت است و طی جلساتی که با سازمان امور استخدامی در کمیسیون داشتیم درخصوص این طرح توافقات خوبی صورت گرفت.

*رسیدگی خارج از دستور به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تعیین تکلیف نیروهای طرف قرارداد شرکت‌های پیمانکاری

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز با رسیدگی خارج از دستور به طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و تعیین تکلیف نیروهای طرف قرارداد شرکت‌های پیمانکاری موافقت کردند که بر اساس اعلام رئیس مجلس، یکشنبه هفته آتی صورت می‌گیرد./ منبع: تسنیم

نظر شما