شناسهٔ خبر: 54698514 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

براساس اعلام بانک مرکزی

خودپرداز‌های ۳ بانک هنوز به سامانه صیاد متصل نشده‌اند

سخنگوی اجرایی قانون جدید چک گفت: تاکنون ۹۰ درصد بانک‌های کشور، توانسته‌اند خدمات چک را از طریق خودپردازهای خود به مردم ارائه کنند.

صاحب‌خبر -

خانم نادعلی زاده گفت:  بانک مرکزی ‌ به منظور تسهیل دسترسی هموطنان به سامانه صیاد، علاوه بر تجهیز درگاه‌های بانکی شامل اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک بانک‌ها، اپلیکیشن‌های پرداخت و همچنین زیرساخت پیامکی، از شبکه بانکی خواست تا خودپردازهای خود را مجهز به سامانه صیاد کنند و امکان عملیات ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک از طریق خودپردازها فراهم شود.

سخنگوی اجرایی قانون جدید چک می‌گوید: الان فقط اتصال خودپرداز های سه بانک توسعه تعاون، کارآفرین و پست‌بانک به این سامانه تکمیل نشده که این سه بانک حدود ۴ هزار خودپرداز در اختیار دارند. همچنین بانک‌های اقتصادنوین و کشاورزی نیز اقدامات فنی در این زمینه را انجام داده‌اند و به زودی آماده ارائه خدمات در این حوزه خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

به گفته او، طبق بررسی‌های انجام‌شده، ۷۵ درصد از تراکنش‌های ثبت، تایید، انتقال و استعلام چک از طریق اینترنت‌بانک و موبایل‌بانک بانک‌ها انجام می‌شود و میزان اقبال عمومی به این ابزارها بسیار بالاست. همچنین ۲۰ درصد فرآیندهای مربوط به چک ازطریق اپلیکشن‌های پرداخت و ۵ درصد این عملیات نیز از طریق سامانه پیامکی، خودپردازها و شعب بانکی انجام می‌شود.

براساس اعلام بانک مرکزی، بانک‌ها تا پایان خرداد فرصت داشتند که خودپردازهای خود را به سامانه صیاد متصل کنند.

<div id="video-display-embed-code_16222862"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.news/fa/news/play/embed/8167155/16222862?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما