شناسهٔ خبر: 54661628 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات خبر داد:

اتصال ۱۷۰۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات در کمتر از یک سال

تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات گفت: در کمتر از یک ‌سال، یک هزار و ۷۰۰ روستا در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند. برای افزایش سرعت و کیفیت شبکه ارتباطی نیز پروژه ملی فیبرنوری را کلید زده‌ایم که تاکنون یک میلیون پورت آن آماده شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پست اینستاگرامی خود نوشت: در بیست و پنجمین سفر استانی دولت، پنجشنبه گذشته راهی اصفهان شدم و به نمایندگی از ریاست‌جمهوری و هیات دولت به شهرستان‌های نائین و خور و بیابانک رفتم تا از نزدیک مشکلات و مسائل این دو شهر را مورد بررسی قرار دهم.

وی افزود: البته لازمه که ذکر کنم برای انجام هر یک از این سفرها از مدت‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌شود و هیئت‌های اجرایی از چند هفته قبل برای بررسی مشکلات و مصوبات مورد نیاز به استان‌ها و شهرستان‌ها سفر می‌کنند و در نهایت مصوبات مورد نظر در جلسات کارشناسی با حضور وزرا برای طرح در شورای اداری استان در روز سفر جمع‌بندی می‌شوند.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: در نخستین بخش سفر در شهرستان نائین در ضمن بازدیدهای میدانی در جریان مشکلات این شهرستان از جمله مشکل گازرسانی به برخی روستاها و عدم وجود خط لوله گاز از نایین به خور، مشکل راه‌های فرسوده و تک بانده شهرستان، بیمارستان نیمه‌تمام افضلیان و موارد دیگر قرار گرفتم.

زارع‌پور خاطرنشان کرد: در جلسه شورای اداری شهرستان نایین هم گزارش‌های مسئولان شهرستان را شنیدم و سپس برخی از دستاوردهای بزرگ دولت سیزدهم در ماه‌های اخیر را برشمردم. برای حاضران گفتم که در حوزه ارتباطات و در کمتر از یک سال ۱۷۰۰ روستا در سراسر کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است. برای افزایش سرعت و کیفیت شبکه ارتباطی هم پروژه ملی فیبرنوری را کلید زده‌ایم که تاکنون یک میلیون پورت آن آماده شده است.

وی تاکید کرد: در ادامه سفر به شهرستان خور و بیابانک رفتم و در جلسه شورای اداری این شهرستان برخی از مشکلات این شهرستان را از زبان مسئولان شنیدم. برای حاضران گفتم که رویکرد دولت در دور نخست سفرهای استانی اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و اجرای طرح‌های مهم است.

وزیر ارتباطات گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات این دو شهرستان، گازرسانی به روستاها و عدم وجود خط لوله انتقال گاز به خور و بیابانک بود که با توجه به قول مدیرعامل شرکت ملی گاز و همکارانشان که در این سفر بنده را همراهی می‌کردند، مقرر شد که گازرسانی به روستاهای باقی‌مانده این دو شهرستان و فاز نخست خط لوله گاز نایین به خور و بیابانک که تا انارک نیز خواهد رسید، با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان و در زمان یک سال انجام شود.

وی تصریح کرد: یکی از برکات جاری سفرهای استانی دیدار با خانواده معظم شهداست. در این دو سفر نیز افتخار داشتم تا در منزل دو تن از شهدای گران‌قدر با خانواده این شهیدان عزیز گفتگو کنم و ضمن طلب دعای خیر، در جریان مشکلات و نقطه‌نظرات ایشان قرار گرفتم.

نظر شما