شناسهٔ خبر: 54649876 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

کیتکونیوز خبر داد

تفاوت پیش‌بینی تحلیل‌گران و خرده فروشان درباره نوسانات طلا در هفته آینده

اقتصادنیوز: آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که تحلیلگران وال استریت نوسان چندانی برای بازار طلا در هفته آتی متصور نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار طلا در برابر افزایش شدید نرخ بهره از سوی فدرال رزرو انعطاف پذیر بوده است. با این حال،  فضای کلی بازار نشانی از نوسانات چندانی در روزهای آتی ندارد. آخرین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می‌دهد که تحلیلگران وال استریت قیمت طلا را در کوتاه‌مدت در همین محدوده کنونی پیش‌بینی می‌کنند. با این حال سرمایه‌گذاران خرد نسبت به فلز گرانبها نگاه خوش‌بینانه تری دارند.

تحلیلگران بر این باورند که بازار طلا گرفتار یک طناب کشی شده است، زورآزمایی میان فدرال‌رزرو و رکود اقتصادی. فدرال رزرو تلاش می کند تا با تغییر سریع نرخ های بهره، اقتصاد را از رکود خارج کند، در مقابل اما شاهد هستیم که بسیاری از سیاست‌های اتخاذ شده نتوانسته است موجب مهار رکود اقتصادی آمریکا شود. روز چهارشنبه، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را 75 واحد افزایش داد که بزرگترین افزایش آن در 28 سال گذشته است. در همان زمان، پیش‌بینی‌های به‌روزرسانی شده کمیته نشان می‌داد که نرخ بهره تا پایان سال به طور بالقوه به 3.5 درصد افزایش پیدا می‌کند. علیرغم این موضع صریح فدرال‌رزرو، قیمت طلا توانسته است جایگاه خود را حفظ کند.

photo_2022-06-18_11-08-17

کالین سیزینسکی، استراتژیست ارشد بازار در SIA Wealth Management، تاکید می‌کند: «با در نظر گرفتن همه موارد، عملکرد طلا قابل توجه بوده است. من از عملکرد قیمت آن در این هفته دلگرم هستم. طلا دقیقاً همان کاری را که لازم بود، انجام داد.»

با این حال، سیزینسکی افزود که در کوتاه مدت روند بازار طلا کم‌نوسان خواهد بود، زیرا قیمت ها بین مرزحمایتی 1800 دلار و مقاومتی 1880 دلار در هر اونس باقی مانده است.

این هفته 15 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت‌کنندگان، پنج تحلیلگر، معادل 33 ​​درصد، به روند بازار طلا در هفته آتی خوش‌بین بودند. سه تحلیلگر معادل 20 درصد بازار را نزولی و هفت تحلیلگر دیگر معادل 47 درصد روند بازار را با نوسان اندک پیش‌بینی کردند.

در همین حال، 1145 شرکت‌کننده در نظرسنجی آنلاین خرده فروشی، 646 نفر یا 56 درصد روند بازار طلا را مثبت،  280 یا 24 درصد دیگر روند را نزولی و  219 رأی دهنده یا 19 درصد بازار در هفته آتی را کم‌نوسان ارزیابی کرند.

 

نظر شما