شناسهٔ خبر: 54616357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

تبریز سابقه درخشان و قابل توجهی در حوزه سینما دارد

ناظمی گفت: تبریز سابقه درخشان و قابل توجهی در حوزه سینما دارد و دارای ظرفیت های عظیمی است که نمونه آن طی دهه‌های گذشته با افتخارآفرینی هنرمندان در جشنواره های ملی و بین المللی مشهود است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» امروز در نشست هم اندیشی معاون وزیر و رییس سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با فعالان عرصه فیلم و سینمای آذربایجان شرقی، اظهار داشت: با نگاه واقع بینانه و شناخت ظرفیت های موجود می توان به یک جمع بندی منطقی رسید که حاصل آن رونق و تحول جریان سینمایی استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی ابتکار سازمان سینمایی کشور در سفرهای استانی و دیدار با مسوولان و نهادهای ذیربط را فرصتی برای حل مشکلات موجود دانست و ادامه داد: تبریز سابقه درخشان و قابل توجهی در حوزه سینما دارد و  دارای ظرفیت های عظیمی است که نمونه آن طی دهه‌های گذشته با افتخارآفرینی هنرمندان در جشنواره های ملی و بین المللی مشهود است.

وی، با بیان اینکه نبود زیرساخت های لازم منجر به مهاجرت برخی از هنرمندان فعال این عرصه از استان شده است، افزود: نهادهای بالادستی مسوولیت مهمی برای حل مشکلاتی از این دست دارند، چراکه تولید محتوای کیفی و قابل اتکا بدون توجه به نیروی انسانی متخصص امکان پذیر نخواهد بود.

ناظمی با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم وحدت در تبریز طی دهه‌های ۶۰ و ۷۰ در تبریز خاطرنشان کرد: تعطیلی این جشنواره از یک سو و نبود جشنواره حرفه ای در سطح ملی و بین المللی در عرصه فیلم و سینما از سوی دیگر، منجر به فراموشی ظرفیت هایی شده‌ است که امروز بشدت به آنها نیازمندیم، امیدوارم بار دیگر با حمایت سازمان سینمایی شاهد برگزاری جشنواره ای جدی و حرفه‌ای در تبریز باشیم.

بنابراین گزارش، محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور امروز در جریان سفر به آذربایجان شرقی از روند اجرای پروژه‌های عمرانی سینماهای تبریز بازدید بعمل آورد و در بازدید از پروژه بازسازی و توسعه پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز ، اظهار داشت: با اتمام این پروژه که با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی در حال اتمام است، ظرفیت سینماهای تبریز به دو برابر افزایش خواهد یافت.

خزاعی همچنین در بازدید از سینما فلسطین تبریز خاطرنشان کرد: یکی از قدیمی‌ترین سینماهای منطقه که به لحاظ سازه‌ای فرسوده شده و کارایی لازم را ندارد، همین سینما فلسطین تبریز است که بایستی به صورت ویژه مورد مطالعه  قرار گیرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان سینمایی کشور همچنین از پردیس سینمایی قدس تبریز بازدید کرد و میزان استقبال مردمی و فروش فیلم در این سینما را مطلوب ارزیابی کرد.

پایان پیام/699

نظر شما